Lanţul de farmacii Napofarm din Cluj a ajuns anul trecut la afaceri de 35 mil. lei (7,6 mil. euro), în creştere cu 54% faţă de 2016, ca urmare a extinderii reţelei la opt unităţi. Strategia urmăreşte extinderea în continuare, pe o piaţă din ce în ce mai concurenţială.
”Anul 2017 a fost unul dintre cei mai grei ani pentru Napofarm, medicamentele se găsesc foarte greu, marjele pentru farmacii au scăzut, adaosurile medicamentelor sunt foarte mici şi la medicamentele reglementate de stat, şi la cele care sunt reglate de piaţa de consum. Singura şansă este aceea de a ne dezvolta ca număr”, a spus Richard Mihalache, farmacist, unul dintre acţionarii Napofarm.
Mihalache conduce businessul alături de Sebastian Bereş, iar din acţionariatul companiei mai face parte şi firma Rusav Farmacie. Ideea de la care a pornit înfiinţarea de farmacii a venit din faptul că antreprenorii şi-au dorit un business în retailul farmaceutic, domeniul lor de activitate. Cele opt farmacii din grup funcţionează pe societăţi diferite, iar anul trecut au mai fost deschise trei unităţi.
Au ajuns la 50 de angajaţi
Cifra de afaceri la finalul anului trecut a fost de 35 de milioane de lei, un avans de 54% faţă de 2016, iar numărul de angajaţi a ajuns la 50 de persoane. Farmaciile funcţionează pe societăţi distincte, iar anul trecut numărul locaţiilor a crescut cu încă trei unităţi. Piaţa de farmacii din Cluj este dominată şi de mari jucători naţionali, precum Ecofarmacia, care a ajuns la 30 de unităţi în zona Ardealului, şi Ducfarm, o afacere de familie din Cluj cu 17 farmacii.
Sursa: Ziarul Financiar