5.7 C
Cluj-Napoca
marți, octombrie 8, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALLanţul de restaurante Marty Restaurants din Cluj-Napoca caută parteneri care să preia...

Lanţul de restaurante Marty Restaurants din Cluj-Napoca caută parteneri care să preia franciza

Lanţul de restaurante Marty Restaurants din Cluj-Napoca, controlat de antreprenorul Marceluş Suciu, caută parteneri, care să preia franciza. Compania este pre­zentă momentan doar în Cluj-Napoca, însă pe lista oraşelor unde lanţul de restaurante Marty vrea se dezvolte se află Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Braşov.

Investiţia iniţială într-un restaurant se ridică la 250.000-350.000 de euro, capitalul circulant de lucru necesar ajungând chiar şi la 150.000 de euro. Cei care doresc să devină parteneri ai reţelei trebuie să fie pasionaţi de bucătărie şi de sectorul ospitalităţii şi să fie motivaţi spre dezvoltare continuă.

Taxa de franciză se ridică la 30.000 de euro. Viitorul partener trebuie să plătească redevenţe lunare care reprezintă 3% din încasări şi o contribuţie la bugetul de marketing de 1% din venituri. Anul trecut, reţeaua Marty a avut afaceri de 7 milioane de euro, iar în prezent are şase unităţi. Marty Restaurants a dezvoltat o reţea care in­clude mai multe locaţii şi anume Marty Society, Marty Citty, Marty Boule­vard, Marty Westside, Marty Sports&Grill şi Marty Plaza, toate în Cluj-Napoca.

Povestea a început în anul 2000, cu un restaurant Marty Caffe micuţ şi cochet deschis pe Calea Moţilor în Cluj. În prezent Marty Restaurants este cel mai mare lanţ de restaurante din Cluj-Napoca, cu 6 unităţi amplasate în zone cheie din oraş.

Cine este antreprenorul din spatele grupului Marty

  • Marceluş Suciu povesteşte că în 1992, pe când avea 15 ani, a plecat în SUA pentru ceea ce trebuia să fie un program de exchange de un se­mes­tru. Avea doar 300 de dolari în bu­­zunar, nu cunoştea pe nimeni, nu ştia limba. A fost prima sa ieşire din ţară;
  • ”Ajuns acolo, am obţinut un job la Connecting Point Computers Center, în Norfolk, Nebraska, unde instalam sisteme de operare, reparam calculatoare, după care vindeam sisteme integrate de IT. A fost o experienţă minunată, pentru că am învăţat ce înseamnă punctualitatea, munca în echipă, un sistem ierarhic de raportare, cu evaluări, importanţa stabilirii de obiective şi tactici pentru atingerea lor”;
  • Antreprenorul povesteşte că acel semestru pentru care a plecat în SUA s-a transformat în opt ani, dintre care primii trei i-a petrecut la pri­mul job, la Connecting Point, mer­gând în paralel cu liceul. După li­ceu s-a mutat în California şi s-a înscris la De Anza College şi la San Jo­se State Univeristy, pe care le-a absolvit în 2000, moment în care s-a întors în ţară şi a intrat direct în industria HoReCa;
  • ”Întotdeauna mi-a plăcut să fiu în preajma oamenilor, să îi servesc, să îi binedispun şi am considerat ca ţine de mine să le înseninez ziua. Sunt o fire foarte empatică, iar intarea în HoReCa a venit natural. Primul restaurant l-am deschis în anul 2000 şi a necesitat o investiţie de dedicare totală. Mult mai importantă a fost partea de pasiune decât partea financiară”. Marceluş Suciu afirmă că a ajutat la construirea lui, s-a implicat în toate aspectele, de la vopsire, montat bai, gresie, faianţă şi până la finisaje. Era un loc mic, cu 20 de locuri, pe Calea Moţilor, din Cluj-Napoca.

Sursa FOTO: Marty Restaurants

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments