Timişoreana, cel mai vechi brand din România, fabricat la Timişoara încă din anul 1718, a ajuns să fie comercializat în magazinele din Italia, Spania, Grecia, SUA sau Canada. Timişoreana este şi cel mai vândut brand de bere de pe plan local, cu o cotă de piaţă de 14-15%.
Ursus Breweries este lider pe toate trei segmentele de piaţă cu Timişoreana (mainstream), Ursus (premium) şi Ciucaş (economic). Cel mai vândut brand din portofoliul companiei de pe plan local este Timişoreana, care ajunge însă şi pe alte pieţe.
”Timişoreana este produsă sub licenţă în Republica Moldova şi câştigă cotă de piaţă în segmentul premium de acolo. În plus, Timişoreana este brandul numărul unu la export, merge în Italia, Spania, Grecia, SUA şi Canada”, a spus Mihai Bârsan, vicepreşedintele de marketing al Ursus Breweries,
De altfel, Timişoreana este cel mai vechi brand din România, fabrica din Timişoara datând din 1718. Unitatea a fost preluată de gigantul sud-african SABMiller în 2001. De atunci, SABMiller a investit peste 50 de milioane de euro în fabrică, conform celor mai recente date. Recent, Ursus Breweries, cu afaceri de peste 360 mil. euro anual, a intrat sub umbrela grupului japonez Asahi. Alături de activele SABMiller din România au trecut în proprietatea grupului japonez şi businessurile din Cehia, Slovacia, Ungaria şi Polonia.
Mărcile internaţionale reprezintă 14% din totalul vânzărilor de bere din România
Majoritatea românilor au o bere preferată, dar consumă şi alte beri. În România, mărcile internaţionale (produse local şi importante) reprezintă 14% din totalul vânzărilor. De exemplu, Timişoreana vinde mai mult decât toate aceste mărci pe plan local.
Sursa: Ziarul Financiar