Antreprenoarea Simona Bişboacă din Oradea, fondatoarea businessului Phenalex, specializat în producţia de cosmetice bazate pe ingrediente naturale, estimează afaceri de 2 mil. lei până la finalul anului, în creştere cu 33% faţă de anul 2016.
”Din punct de vedere financiar, ne-am încadrat în target. Nu suntem departe de ce ne-am propus anul trecut, încercăm să estimăm nişte planuri realizabile, nu ne hazardăm mult pe valori mari şi dezvoltare exponentţială. În ce priveşte dezvoltarea, a fost puţin mai greu pentru că utilajele pe care le-am achiziţionat le-am luat din străinătate şi nu corespund cu ce am comandat noi, este foarte greu să lucrăm cu ele”, a spus Simona Bişboacă.
E a mai adăugat că acest obstacol dat de utilajele neconforme cu aşteptările sale a determinat-o să conceapă alte produse şi să revină astfel la etapa din business în care concepea produse inovatoare.
”Acest lucru ne-a determinat şi să nu putem să scoatem încă pe piaţă produsele noi pe care le doream. În acelaşi timp, această situaţie ne-a făcut să ne aducem aminte că noi am început de fapt cu cercetarea şi implementarea în producţie de idei inovatoare şi atunci am reuşit să concepem noi nişte utilaje care se potrivesc cu necesităţile noastre tehnologice”, a mai spus Bişboacă.
Ea a menţionat că schimbările fiscale propuse de guvern, printre care şi trecerea plăţii contribuţiilor sociale în sarcina angajatului, nu îi afectează businessul, mai ales că avea în plan creşteri salariale. Simona Bişboacă s-a întors de la studii din Italia, unde a urmat un program Erasmus, şi după opt ani de cercetare a depus primul brevet de producţie. Ideea de a paria pe un business în domeniul său de cercetare a venit din dorinţa de a pune în aplicare cercetările realizate.
Majoritatea produselor Phenalex sunt fabricate cu materia primă achiziţionată de pe piaţa locală
Produsele Phenalex sunt realizate într-o fabrică din Oradea, iar anul trecut a cumpărat un spaţiu de 1.700 mp pentru extindere. Materia primă este luată de la producători români, ingredientele exotice precum untul de cacao sau uleiul de cocos sunt importate, iar produsele sunt distribuite în farmacii şi magazine naturiste.
Piaţa de suplimente alimentare şi produse naturale a crescut de la an la an, iar specialiştii pun acest avans pe seama atenţiei pe care românii au început să o acorde stării de sănătate în ultimii ani, dar şi pe faptul că aceste produse nu au preţul reglementat de autorităţi, cum se întâmplă în cazul medicamentelor eliberate cu prescripţie medicală.
Sursa: Ziarul Financiar