Retailerul alimentar Kaufland, cel mai mare angajator din economie, cu peste 16.000 de salariaţi, va deschide joi, 23 noiembrie, cel de-al treilea magazin din Cluj-Napoca, situat pe str. Alexandru Vaida Voevod, nr. 59. Kaufland mai deţine încă două magazine la Cluj-Napoca, în cartierele Mănăştur şi Mărăşti.
Lanţul de hipermarketuri Kaufland şi-a majorat anul trecut businessul din România cu 6%, până la 9,7 miliarde de lei (2,04 miliarde de euro). Evoluţia businessului companiei vine în condiţiile în care atât în 2015, cât şi anul trecut, Kaufland a deschis câte cinci magazine pe an.
În 2015, Kaufland a devenit primul retailer din economie care a depăşit pragul de 2 miliarde de euro cifră de afaceri, deşi îşi setase acest obiectiv abia pentru 2018. Rezultatul a venit ca urmare a expansiunii rapide, a politicii de preţuri mici şi a reducerii TVA la alimente.
Kaufland a ajuns la 115 hipermarketuri pe piaţa locală, după ce anul trecut compania a investit peste 110 milioane de euro în modernizarea şi extinderea reţelei. Kaufland, parte a grupului german Schwarz alături de Lidl, a intrat pe piaţa din România în anul 2005 şi este singurul lanţ de hipermarketuri cu preţuri mici de pe piaţa locală, fiind astfel o combinaţie între magazinele de tip discount şi hipermarketuri.
Principalii concurenţi ai Kaufland sunt Carrefour, Auchan şi Cora
Magazinele Kaufland sunt de circa două ori mai mici decât ale concurenţei. Pe segmentul hipermarketurilor acestea măsoară de regulă între 5.000 şi 13.000 mp. Principalii concurenţi ai Kaufland sunt Carrefour, Auchan şi Cora. Comerţul alimentar local este o piaţă dominată de zece jucători străini, care au afaceri cumulate de aproape 50 de miliarde de lei, respectiv circa 60% din totalul pieţei