Producătorul de cărămizi Cemacon Cluj-Napoca a avut afaceri de 74 mil. lei la nouă luni, plus 2,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, în timp ce profitul net a urcat cu 108%, la 13,8 mil. lei.
”Primele nouă luni ale anului au fost foarte dinavamice la nivelul consumului de blocuri ceramice, cu perioade în care cererea a depăşit oferta, în special în trimestrul al III-lea. Utilizând în proporţie de 100% capacităţile de producţie ale ambelor fabrici, am crescut prin eficientizare”, a spus Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon Cluj.
Capitalizarea bursieră a Cemacon este de 66,34 mil. lei (14,42 mil. euro), după ce de la începutul acestui an acţiunile producătorului de cărămidă au crescut cu 76,9%, de aproape opt ori mai repede decât indicele BET, referinţa bursei bucureştene, pe fondul unor tranzacţii în valoare de peste 20 mil. lei.
Printr acţionarii Cemacon se află fraţii Pavăl, fondatorii retailerului de bricolaj Dedeman
Cemacon a raportat o valoare a EBITDA de 23 mil. lei, plus 52% faţă de ianuarie-septembrie 2016, în timp ce EBIT a urcat cu 74%, la 18 mil. lei. Datoriile totale s-au diminuat cu 7%, la 48 mil. lei. În acţionariatul companiei au intrat la începutul acestui an şi fraţii Pavăl, fondatorii retailerului de bricolaj Dedeman. Printr acţionarii Cemacon se mai numără Business Capital for Romania (33%), Consultanţă Andrei & Andrei (14,94%) şI CIT Resources (10,92%).