Antreprenorii Puiu Dârlea şi Florin Goron au ajuns la o reţea de 11 unităţi în mai multe oraşe din ţară şi o cifră de afaceri estimată pentru acest an de 650.000 de euro. Investiţia iniţială într-o spălătorie variază între 25.000 şi 130.000 de euro.
Povestea începe în 2002, când Florin Goron, un tânăr ajuns departe de casă, împins de nevoie, începe să spele maşini. Acolo a avut loc primul contact cu industria ”car wash”. Întors în ţară, şi-a folosit experienţa acumulată şi a deschis primul lanţ de spălătorii auto clasice, cu capital şi acţionariat integral românesc, în inima Transilvaniei, la Cluj-Napoca.
Florin Goron a devenit ulterior şi dealer al unui producător important de echipamente pentru industria ”car wash”. În contextul crizei de forţă de muncă a indetificat oportunitatea transformării spălătoriilor auto clasice în spălătorii auto self service, construind şi instalând astfel în 2012 prima spălătorie auto self service.
”A urmat întâlnirea noastră şi decizia de a deveni producători şi nu revânzători de echipamente. Şi astfel s-a născut brandul jetPOINT. După construirea şi instalarea mai multor spălătorii, ideea francizării afacerii a venit natural”, povesteşte Puiu Dârlea, COO & co-fondator al spălătoriilor auto self service jetPOINT.
Acum jetPOINT este prezent în oraşe precum Cluj-Napoca, Sebeş, Haţeg, Bistriţa, Deva, Vaslui, Iaşi, Galaţi sau Brăila care găzduiesc una sau mai multe staţii. Prin parteneriate strategice, compania vizează deschiderea unui număr de 100 de unităţi în următorii cinci ani. Aceste spălătorii funcţionează pe baza unui sistem de carduri preîncărcate RFID.
Investiţia iniţială într-o spălătorie variază între 25.000 şi 130.000 de euro
Pentru a paria mai puternic pe expansiune, cei doi antreprenori au lansat în acest an şi sistemul de franciză, căutând să se extindă în alte oraşe mari şi medii din ţară precum Timişoara, Oradea, Hunedoara, Mediaş sau Satu Mare. Investiţia iniţială într-o unitate variază între 25.000 şi 130.000 de euro, sumă ce cuprinde şi capitalul circulant de lucru pentru primele luni de activitate. Taxa de franciză este de 2.000 de euro per boxă, cu o redevenţă lunară de 7,5% şi o contribuţie la bugetul de marketing de 0,5% din încasări. Contractul se încheie pe cinci ani.
Sursa: Ziarul Financiar