Ursus Breweries, cel mai mare berar de pe plan local ca nivel al cifrei de afaceri, a vândut în primul semestru cu 6% mai multe sticle şi halbe cu bere decât în perioada similară a anului precedent, în condiţiile în care piaţa a avansat cu 2% în primele şase luni.
”Din punctul de vedere al valorii, am avut o creştere cu 2-4 puncte procentuale mai mare decât majorarea în volum. Aceasta nu vine neapărat din creşteri de preţ, ci din mixul de produse”, a spus Mihai Bârsan, vicepreşedinte marketing al Ursus Breweries, companie cu peste 1.400 de angajaţi.
Astfel, în primul semestru compania a avut o creştere valorică de 8-10%. Anul trecut, cifra de afaceri a producătorului de bere a urcat la 1,63 mld. lei (364 mil. euro). Dacă avansul din primul semestru al businessului companiei va continua până la finalul anului, producătorul se va apropia de afaceri de 400 mil. euro.
Compania a raportat anul trecut un profit net de aproape 145 milioane de lei. Pe de altă parte, consumul de bere a avansat cu 2% în primul semestru al acestui an, după un an 2016 în care a stagnat. Anul trecut, românii au consumat 15,8 milioane de hectolitri, adică 80 de litri per capita.
Ursus Breweries are o cotă de piaţă de 35% în valoare pe plan local
În total, Ursus Breweries are o cotă de piaţă de 35% în valoare pe plan local, fiind lider, conform informaţiilor furnizate de companie. Compania concurează pe piaţa berii cu Heineken România, Bergenbier şi URBB (Tuborg), dar şi cu alţi producători mai mici.
Ursus Breweries, care are trei fabrici de bere la Timişoara, Braşov şi Buzău şi o microberărie la Cluj-Napoca, şi-a schimbat recent acţionarul, trecând de sub umbrela grupului sud-african SABMiller sub cea a grupului japonez Asahi într-o tranzacţie regională care s-a ridicat la 7,3 miliarde de euro în total. Alături de activele SABMiller din România au trecut în proprietatea grupului japonez şi businessurile din Cehia, Slovacia, Ungaria şi Polonia.
Sursa: Ziarul Financiar