Producătorul Carmo-Lact Prod din Bistriţa-Năsăud a avut anul trecut cu o cifră de afaceri de 69,6 milioane de lei (peste 15 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Profitul companiei a ajuns anul trecut la 1 milion de lei.

Reţeaua de distribuţie a produ­selor Monor cuprinde peste 1.000 de clienţi, cu mai mult de 1.500 de puncte de lucru din oraşe precum Bucureşti, Bra­şov, Bistriţa, Sibiu, Cluj-Napoca sau Râmnicu Vâlcea. Carmo-Lact Prod are în portofoliu brânzeturi, lapte de con­sum, lapte bătut, iaurt, smân­tână şi deserturi. Com­pania este unul dintre jucă­torii din lactate care şi-au făcut loc pe segmen­tul produselor ecologice, pro­ducând lapte, kefir şi iaurt din această categorie.

Carmo-Lact Prod este una dintre cele mai mari zece afaceri româneşti din procesarea laptelui şi una dintre ultimele afaceri cu peste 200 de angajaţi deţi­nute de către antreprenori locali. Compania din Bistriţa-Năsăud este controlată de antreprenorii locali Eugen Creoşteanu (50%), Ioan Neagoş (30%) şi Alin Neagoş (20%). Anul tre­cut, compania a avut în medie 226 de sa­lariaţi, conform datelor de la Finanţe.

Piaţa lactatelor este estimată la un miliard de euro

Piaţa lactatelor, eva­lua­tă la un miliard de euro, este una foarte fragmen­tată, cei mai mulţi pro­ducă­tori având afaceri de câteva milioa­ne de euro. Aceştia sunt însă deţinuţi aproape integral de antreprenori ro­mâni care se luptă pentru supravieţuire într-o piaţă care a pierdut peste 100 de fabrici de la începutul crizei.

Articole similare

Lasă un răspuns