Producătorul Carmo-Lact Prod din Bistriţa-Năsăud a avut anul trecut cu o cifră de afaceri de 69,6 milioane de lei (peste 15 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Profitul companiei a ajuns anul trecut la 1 milion de lei.
Reţeaua de distribuţie a produselor Monor cuprinde peste 1.000 de clienţi, cu mai mult de 1.500 de puncte de lucru din oraşe precum Bucureşti, Braşov, Bistriţa, Sibiu, Cluj-Napoca sau Râmnicu Vâlcea. Carmo-Lact Prod are în portofoliu brânzeturi, lapte de consum, lapte bătut, iaurt, smântână şi deserturi. Compania este unul dintre jucătorii din lactate care şi-au făcut loc pe segmentul produselor ecologice, producând lapte, kefir şi iaurt din această categorie.
Carmo-Lact Prod este una dintre cele mai mari zece afaceri româneşti din procesarea laptelui şi una dintre ultimele afaceri cu peste 200 de angajaţi deţinute de către antreprenori locali. Compania din Bistriţa-Năsăud este controlată de antreprenorii locali Eugen Creoşteanu (50%), Ioan Neagoş (30%) şi Alin Neagoş (20%). Anul trecut, compania a avut în medie 226 de salariaţi, conform datelor de la Finanţe.
Piaţa lactatelor este estimată la un miliard de euro
Piaţa lactatelor, evaluată la un miliard de euro, este una foarte fragmentată, cei mai mulţi producători având afaceri de câteva milioane de euro. Aceştia sunt însă deţinuţi aproape integral de antreprenori români care se luptă pentru supravieţuire într-o piaţă care a pierdut peste 100 de fabrici de la începutul crizei.