Compania CBA Nord Vest, care administrează în România brandul Privat, a dezvoltat o reţea de 63 de magazine, cu produse alimentare şi nonalimentare, dintre care 60 funcţionează în sistem de franciză, în Arad, Cluj-Napoca, Oradea, Satu Mare şi în mai multe localităţi din judeţele Arad, Bihor, Maramureş, Sălaj.
Francizatul care vrea să deschidă un magazin sub brandul Privat nu trebuie să plătească nicio taxă şi nici redevenţă lunară sau contribuţie la bugetul de marketing. Investiţia iniţială într-un magazin Privat este cuprinsă între 10.000 şi 50.000 de euro, iar durata contractului de franciză este de trei ani, cu posibilitatea de prelungire pentru încă trei ani. Capitalul de lucru circulant în primul an de funcţionare este cuprins între 15.000 şi 80.000 de euro. Francizatul trebuie să aibă experienţă în retail.
”Reţeaua de magazine afiliate reprezintă o combinaţie între asocierea pentru cumpărare şi un sistem de franciză”, spun reprezentanţii CBA Nord-Vest. Asocierea mai multor jucători din comerţul tradiţional le permite acestora să aibă o forţă mai mare de negociere în discuţiile cu furnizorii. Mai mult, volumele mari comandate le asigură preţuri mai bune.
Compania CBA Nord Vest, care administrează brandul în România, are drept activitate comerţul cu ridicata şi amănuntul al produselor FMCG în magazinele tip cash&carry proprii şi în magazinele francizate din reţeaua CBA. Compania a fost înfiinţată în 1997 în Ungaria şi a intrat pe piaţa locală acum circa 15 ani.
Estimează afaceri de 19 mil. euro în acest an
În viitor, CBA Nord Vest vrea să deschidă noi unităţi sub brandul Privat în judeţele Alba, Bistriţa, Hunedoara, Timiş, potrivit reprezentanţilor companiei. Lanţul de magazine Privat estimează că va ajunge la afaceri de 19 mil. euro în acest an, în creştere cu circa 10% faţă de anul trecut.
Sursa: Ziarul Financiar