Fornetti România, cu sediul în Timişoara, care are deţine cel mai extins lanţ de patiserii de pe plan local, a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 163 de milioane de lei (36 mil. euro), în creştere cu 22% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Acesta este cel mai bun rezultat din istoria companiei pe plan local.
Profitul companiei, care a ieşit în 2015 din insolvenţă, s-a situat la 18 milioane de lei, câştigurile societăţii majorându-se cu 58% faţă de anul 2015. Creşterea businessului producătorului vine în contextul în care compania a intrat în vara lui 2015 în portofoliul Aryzta AG, care este al treilea cel mai mare producător de panificaţie congelată la nivel mondial, cu afaceri de circa 5 mld. euro anual.
Oficialii grupului Aryzta spuneau la momentul preluării grupului Fornetti că doresc să extindă businessul de la nivel regional la nivel european. De altfel, Balthas Klein, CEO-ul grupului Fornetti, cu sediul în Ungaria, a anunţat recent că furnizorul intenţionează să-şi extindă reţeaua din străinătate cu cel puţin 100 de unităţi de retail şi francize în anul de afaceri care a început pe 1 august.
El a spus că Fornetti se va concentra mai ales pe ţările din regiune, România, Bulgaria şi Polonia, dar şi pe întărirea prezenţei în Austria. În plus, Fornetti va intra pe pieţele din Cipru, Croaţia şi Slovenia. Fornetti România, cu sediul în Timişoara, a fost înfiinţată în anul 2001 prin intermediul unui parteneriat cu Fornetti Kft. din Ungaria. Compania a devenit master-francizor pentru această marcă în România după ce iniţial a avut activităţi de distribuţie a produselor de patiserie.
Fornetti este liderul pieţei locale de patiserii şi covrigării, cu o cotă de 6%
În timp, Fornetti a devenit cel mai extins lanţ de francize din ţară cu peste 600 de magazine, 1.200 de tone produse distribuite lunar către parteneri şi peste 500.000 de consumatori, conform celor mai recente date. Fornetti România a avut anul trecut în medie 387 salariaţi. În România, Fornetti este liderul pieţei de patiserii şi covrigării, având o cotă de piaţă de 6%, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Sursa: Ziarul Financiar