Retailerul belgian Mega Image, care a intrat în acest an pe piaţa din Transilvania prin deschiderea magazinelor din Cluj-Napoca, a lansat o campanie de recrutare de personal, prin care încearcă să îşi transforme clienţii în head-hunteri.
”Recomandă-ne pe cineva. Noi îl angajăm şi pe tine te răsplătim cu până la 200 de lei net”, aşa sună anunţul făcut de Mega Image. Dacă persoana recomandată rămâne în companie timp de cinci zile consecutiv (după efectuarea tuturor formalităţilor de angajare, a stagiilor introductive şi de formare vânzători, după caz), persoana care a făcut recomandarea primeşte un voucher de 50 de lei pe care îl poate folosi în magazinele reţelei la cumpărături de peste 100 de lei. Dacă persoana recomandată rămâne în continuare în echipă timp de trei luni, ”head-hunterul” primeşte alte trei vouchere în valoare de 50 de lei fiecare.
Această campanie de recrutare a grupului belgian Mega Image, care deţine peste 550 de supermarketuri şi magazine de proximitate pe piaţa locală, urmează modelul deja practicat de multinaţionale. În cazul acestora, angajaţii care aduc în companie prieteni sau rude primesc un bonus sub formă de bani, dacă noul salariat rămâne o perioadă de timp stabilită în avans.
Decizia Mega Image de a lansa o astfel de formă de recrutare vine pe o piaţă a muncii foarte dificilă. Companiile din toate domeniile se plâng de faptul că nu găsesc salariaţi care să ocupe posturile vacante. Mai mult, există jucători care anunţă că merg după salariaţi în alte ţări, în special în Asia, unde forţa de muncă este mai ieftină. În cazul Mega Image recrutarea este cu atât mai dificilă cu cât reţeaua are peste 80% din magazine în Bucureşti şi împrejurimi, unde şomajul este minim şi opţiunile nenumărate.
Mega Image are peste 550 de magazine pe piaţa locală
Mai mult, angajaţii din magazine, fie că este vorba de casieri sau de lucrători comerciali, sunt plăţiti cu salarii mici, uneori aproape de minimul pe economie. În retail 80-90% din salariaţi sunt angajaţi pe astfel de poziţii. Retailerul belgian Mega Image a sărit pragul de 550 de magazine în acest an şi ocupă poziţia a doua în piaţă după numărul de magazine, primul loc fiind ocupat de Profi. Cele două reţele au făcut schimb de locuri în acest an. Profi şi Mega Image activează amândouă pe segmentul magazinelor mici, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate.