web analytics
Sunteți aici

Bilka investeşte 20 de milioane de euro în extinderea producţiei fabricii de la Braşov

Producătorul Bilka, liderul pieţei locale de acoperişuri, a achiziţionat, pentru suma de 5,5 milioane euro, platforma Hidromecanica 2, aflată în vecinătatea halelor deja deţinute de companie la Braşov, şi a demarat un plan de investiţii de 20 milioane de euro pe următorii trei ani care vizează extinderea şi diversificarea producţiei.

Platforma intrată în proprietatea Bilka are 9,5 hectare, în urma tranzacţiei suprafaţa deţinută de companie la Braşov ajungând la 14 hectare. Din suprafaţa cumpărată, 20% va deservi divizia de rezidenţial a Bilka, pentru depozitarea materiei prime, iar restul suprafeţei va fi amenajată pentru divizia de  industrial, respective hale de producţie, de depozitare şi platforma logistică necesară.

”În urma investiţiilor realizate în anii trecuţi pentru creşterea diviziei de rezidenţial, am ajuns anul acesta la un grad de utilizate de 100% a spaţiului disponibil. Asta pentru o cifră de afaceri estimată pentru sfârşitul anului la 400 milioane de lei. Aşadar, pe suprafaţa existentă ne-ar fi fost imposibilă creşterea pe sectorul rezidenţial, dezvoltarea pe industrial nici n-ar fi putut fi luată în considerare. Platforma achiziţionată ne va permite să mentinem şi în anii următori ritmul de creştere al afacerilor, dar şi dezvoltarea diviziei de industrial”, a declarat Horaţiu Ţepeş, proprietarul Bilka.

După ce în 2014 a achiziţionat şi a integrat în fluxul de producţie al companiei platforma Romlag, parte din Rulmentul Braşov, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro, Bilka trece acum la o nouă etapă de dezvoltare, prin divizia de industrial. Prima etapă din strategia de dezvoltare industrială a fost realizată la începutul lunii septembrie, când Bilka a încheiat procedurile şi a semnat documentele pentru achiziţionarea platformei Hidromecanica 2 Braşov.

Cea de-a doua etapă a proiectului va fi reprezentată de renovarea platformei şi achiziţia utilajelor de producţie necesare. Investiţiile de 20 de milioane de euro sunt susţinute din profitul companiei şi credit bancar.

”Acum, după achiziţionarea platformei, urmează procesul de renovare care va dura un an. Experienţa renovării şi integrării în fluxul de producţie a platformei Romlag, ne va ajuta în gestionarea noului proiect. În paralel vom lucra la achiziţia de utilaje de producţie necesare, realizarea stocurilor de materie primă şi creşterea echipei care va gestiona această divizie. Investiţia se va realiza în trei ani, putând fi finalizată în 2020, odată cu încheierea renovării şi dotării cu utilaje a noii platforme achiziţionate. Primele efecte pe care le vor produce aceste investiţii, le vom simţi la începutul lui 2019, când estimăm că vom demara producţia de panouri termoizolante”, a precizat Horatiu Tepes.

Piaţa de panouri termoizolante s-a ridicat în 2016 la aproximativ 100 milioane de euro, în creştere cu 8% faţă de anul 2015. Pentru anul acesta, estimările companiei indică o creştere de 5 procente. Piaţa de oţel prevopsit a ajuns în 2016 la 256.000 tone, de la 213.000 de tone cât a fost în 2015. Pentru 2017 compania estimează că va trece de 270.000 de tone. În prezent producţia pentru produsele cu destinaţie industrial, reprezintă 10% din cifra de afaceri a companiei, restul de 90% fiind produsele pentru sectorul rezidenţial.

”Prin proiectul de investiţii demarat, ne propunem să facem ceea ce am făcut şi în piaţa de acoperişuri, să venim cu o nouă abordare, noi produse şi servicii care să ducă la creşterea şi dezvoltarea pieţei de panouri şi table cutate şi implicit la creşterea consumului de oţel prevopsit. În domeniul nostru de activitate, un indicator al performanţei este şi consumul de oţel prevopsit pentru care avem toate premisele să estimăm că în 5-7 ani, în Romînia, poate trece pragul de 400.000 de tone”, a mai spus Horaţiu Ţepeş.

Previziunile Bilka se bazează pe nevoia de acoperişuri metalice în România care este în continuă creştere, pe creşterea construcţiilor din sectorul industrial, dar şi pe investiţiile pe care le-a demarat anul acesta.

Bilka a acoperit peste 150.000 de case în cei 10 ani de activitate

Bilka a avut în 2016 un consum de oţel prevopsit de 63.000 de tone şi pentru anul acesta estimează un consum de 80.000 tone. În următorii 5 ani, după implementarea planului investiţionl, demararea producţiei de panouri termoizolante şi profile înalte, şi maturizarea acestor investiţii, compania poate depăşi 100.000 de tone de oţel prevopsit

Compania a înregistrat anul trecut afaceri de 270 milioane de lei şi în cei 10 ani de activitate a acoperit peste 150.000 de case. Produsele companiei sunt exportate în ţări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia şi Ucraina.

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW