web analytics
Sunteți aici

Antreprenorul Valer Blidar deschide o şcoală tehnică de maiştri la Arad

Industriaşul Valer Blidar, proprietarul fa­bricii de material rulant Astra Vagoane Călători din Arad, cu afaceri de 61 milioane de lei anul trecut, a investit în deschiderea unei şcoli teh­nice de maiştri după ce în urmă cu doi ani a fondat o şcoală profesională pen­tru a-şi asigura forţa de muncă în fabrică.

”Din 100 de maiştri pe care îi aveam am rămas doar cu patru maiştri, dat fiind faptul că au ieşit la pensie. În piaţă nu am mai găsit maiştri pentru că nu mai sunt şcoli care să îi formeze. Acum am luat aprobarea de la minister pentru înfiinţarea aces­tei şcoli tehnice. Anul acesta scoatem şi pri­ma promoţie la şcoala profesională (sudori, lă­că­tuşi, electricieni-n.red.). În ur­mă­to­rii trei ani, cu aceste două şcoli, vom ajunge să acoperim defi­citul de for­ţă de muncă din fabri­că”, a spus Valer Blidar. Industri­a­şul spune că lipsa acestor categorii de angajaţi, maiştri sau sudori, lăcă­tuşi, ar putea să fie rezvolvată la nivel naţional dacă s-ar înfiinţa mai multe şcoli profesionale.

Pregătirea tinerilor în şcoala teh­nică durează doi ani, iar în cea pro­fesională durează trei ani. Indus­tria românească are nevoie de me­seriaşi, o categorie de angajaţi cu deficit pe piaţa de mun­că, după ce Ministerul Educaţiei a desfiinţat în 2009 şcolile profesionale. Aceasta a fost cea mai ma­re greşeală pe care a făcut-o mi­nisterul, după cum susţine omul de afaceri.

Ulterior, în 2012, au fost înfiinţate unele şcoli profesionale în condiţiile în care angajatorii au început să se plângă că nu mai găsesc mun­citori. Anul trecut, 10.500 de elevi au terminat o şcoală profesională, de zece ori mai puţini decât în urmă cu zece ani, potrivit ultimelor date. Şi pentru fabricile de compo­nente auto sau pen­tru şantierele navale de pe piaţa locală lipsa de me­seriaşi a devenit o provocare.

În ulti­mii ani, com­panii precum Con­tinental, Schaeffler, Draxlma­ier sau Preh s-au aliat pentru a spe­cializa elevii în sistemul de învă­ţământ dual, pentru a oferi tinerilor o pregătire prac­tică pe parcursul celor trei ani de studii. Tot mai mulţi antreprenori se plâng de criza de pe piaţa forţei de muncă, însă puţini au investit în dezvoltarea de şcoli în care să îşi pregătească resursa umană.

Fabrică cu peste 400 de angajaţi

Blidar, care a găsit o soluţie pentru deficitul de forţă de muncă din fabrica pe care o conduce, este unul dintre puţinii antreprenori care deţin fabrici construite în perioada industrializării masive a României din anii ’70 – ’80. Valer Blidar scoate în acest an 70 de tineri pregătiţi pentru meseriile de lăcătuşi, sudori sau electricieni. Antreprenorul are în fabrica pe care o conduce peste 400 de angajaţi.

Fabrica Astra Vagoane Călători a finalizat anul trecut cu afaceri de 60,9 milioane de lei, arată datele de la Minis­terul de Finanţe. Anul trecut, Blidar a demarat şi producţia de autobuze şi trolei­bu­ze electrice la Arad, o nouă divizie de business, care va contri­bui la creşterea cifrei de afaceri. Industriaşul a intrat la început de an şi în transportul de călători pe calea ferată, după ce a construit un tren cu şase vagoane şi a pus bazele companiei Transcarpatic.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW