web analytics
Sunteți aici

Liderul pieţei locale de acoperişuri metalice estimează pentru acest an venituri de 90 mil. euro

Producătorul de învelitori metalice Bilka Steel din Braşov, deţinut de omul de afaceri Horaţiu Ţepeş, estimează pentru anul în curs venituri de 400 de milioane de lei (circa 90 mil. euro), menţinând astfel ritmul anual de creştere de peste 40%, pe care compania îl înregistrează din 2010 (în acel an, compania a marcat o creştere de 54%, până la 8 milioane de euro, iar ulterior creşterile s-au menţinut în jurul a 40%).

”Din calcule bazate pe istoric, probabil că vom termina anul cu peste 400 de milioane de lei, ceea ce înseamnă că păstrăm tradiţia creşterilor anuale de 40%. Chiar dacă am ajuns la cifre foarte mari, ne ajută piaţa – este cerere şi datorită investiţiilor din trecut”, a declarat Horaţiu Ţepeş, proprietarul Bilka Steel.

Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri netă de 271 de milioane de lei (circa 60 mil. euro), în creştere cu 41% faţă de anul anterior, iar în primele şase luni ale anului 2017 a înregistrat o creştere de 54%, până la 147 de milioane de lei.

Cota de piaţă pe segmentul acoperişurilor metalice a Bilka Steel, în care este lider din 2012, a ajuns anul trecut la 30%, gradul de îndatorare al companiei se plasează la 24,23%, iar marja profitului brut, la 12,2%. 95% din cifra de afaceri se datorează produselor proprii (toate componentele sistemului de acoperiş care au ca materie primă oţelul prevopsit), iar diferenţa este realizată din vânzarea de produse complementare (un sistem complet de acoperiş are nevoie şi de accesorii precum ferestrele de mansardă, folia anticondens sau şuruburi, produse comercializate şi pentru care au parteneri strategici).

Iar dacă toate investiţiile făcute de Bilka până acum au fost dedicate mai ales dezvoltării sectorului sectorul rezidenţial (compania a investit 10 mi­lioane de euro în dezvoltarea produselor pentru segmentul rezidenţial în intervalul 2014-2016), următorii ani vizează însă acoperirea sectorului industrial.

”Construim un buget acum, un plan pentru investiţia în sectorul industrial, în direcţia vânzării de hale industriale la cheie. Valoarea acestui buget este de aproximativ 20 de milioane de euro, iar proiectul include şi construirea unei platforme industriale de aproximativ 10 hectare şi utilaje, o echipă, materiile prime necesare şi, bineînţeles, dezvoltarea în piaţă”, a spus Ţepeş.

În prezent producţia pentru produsele cu destinaţie industrială aduc 10% din veniturile companiei, restul de 90% fiind produsele pentru sectorul rezidenţial. În timp, după maturizarea investiţiilor făcute în 2014-2016 pentru dezvoltarea diviziei rezidenţiale şi după implementarea planului de investiţii pentru divizia industrială, 40% din producţie va reprezenta sector industrial şi 60% cel rezidenţial.

Potrivit lui Horaţiu Ţepeş, maturitatea va veni în 2018 în cazul producţiei pentru rezidenţial şi în 2022 în ceea ce priveşte industrialul. Horaţiu Ţepeş spune că investiţia va fi susţinută din profitul companiei, finanţări bancare, dar şi fonduri europene.

”În ultimii ani, compania a avut un profit bun, care este acum folosit în capitalul de lucru; cu siguranţă vom folosi şi finanţări bancare, dar am fi foarte bucuroşi să putem accesa şi fonduri europene pentru achiziţia de utilaje. Ajutoarele de stat nu le iau în prezent în considerare, numărul de 200 de angajaţi pe care îi implică accesarea unui astfel de ajutor fiind prea mare pentru necesarul lor”, a afirmat proprietarul Bilka Steel.

Bilka alocă anual investiţii şi pentru cercetare şi dezvoltare – în 2017 suma bugetată în această direcţie este de 1 milion de euro. Banii sunt alocaţi atât digitalizării, prin implementarea unui nou soft de integrare a activităţii Bilka, proiect ce va fi implementat la 1 ianuarie 2018, cât şi pentru dezvoltarea de noi produse – un exemplu în acest sens este lansarea pe piaţă a unui finisaj premium de ţiglă metalică marcă proprie.

Potrivit estimărilor antreprenorului, piaţa locală de acoperişuri se situează la aproximativ 200 de milioane de euro, luând în calcul nu doar ţigla metalică (aceasta reprezintă circa 70% din vânzările întregii pieţe de învelitori), ci şi pe cea din ceramică şi beton. Potrivit calculelor lui Horaţiu Ţepeş, piaţa de oţel prevopsit, materia primă pentru construcţia de hale industriale şi acoperişuri metalice, ar putea ajunge în circa 5-7 ani la un volum dublu. Acesta se aşteaptă ca nevoia de acoperişuri metalice în România să crească, context în care sunt conturate şi planurile companiei pentru următorii ani.

”Sunt mai mulţi indicatori pe care-i urmărim. Spre exemplu, material noastră primă este oţelul prevopsit, iar piaţa din România era în 2015 de 213.000 de tone; în 2016 a ajuns la 256.000 de tone. Dacă facem o paralelă cu Polonia, care este liderul Europei în consumul de oţel prevopsit, acolo piaţa este de 900.000 de tone. Astfel, printr-un calcul comparativ raportat la populaţia Poloniei, unde trăiesc circa 40 de milioane de locuitori, rezultă o piaţă potenţială de 400.000 – 450.000 tone de oţel prevopsit”, a spus Ţepeş.

Horaţiu Ţepeş – Nu există tendinţa de a ceda nici măcar 1% din companie

Chiar dacă cifrele îi fac pe investitori să îl contacteze constant pe antreprenor, Bilka însă, brandul de sisteme de acoperişuri metalice cu origini braşovene, nu este de vânzare, după cum afirmă categoric antreprenorul.

”Nu există tendinţa de a ceda nici măcar 1% din companie, pentru că nu avem absolut nicio nevoie de a atrage un fond de investiţii, nu avem nevoie de finanţare. Stăm foarte bine la capitolul grad de îndatorare, planul de dezvoltare îl avem foarte bine făcut pentru următorii 10 ani cu siguranţă. Avem planurile foarte bine puse la punct, ştim ce avem de făcut”, a concluzionat antreprenorul.

Sursa: Business Magazin

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW