Soţii Nicoleta şi Petru Bodea, din Cluj-Napoca, au demarat în urmă cu 17 ani o afacere cu produse de birotică, papetărie şi rechizite şcolare, care le-a adus anul trecut venituri de aproape 5 milioane de euro. Cel mai scump produs vândut a fost un stilou care a costat 4.000 de euro.

”Am început în anul 2000 la Cluj-Napoca o afacere de birotică şi papetărie împreună cu soţia mea, fiind axaţi pe companii şi instituţii, fără să fim interesaţi de partea de retail. În 2009 ne-am extins şi am deschis un magazin, primul superstore, într-un centru comercial care are acum aproape 700 de mp, orientat în zona de retail. Am prins atunci începutul anului şcolar, a fost o nebunie, iar de atunci în fiecare an vârful nostru de activitate este în perioada august-octombrie. Axul central al nostru este deschiderea anului şcolar-şcoală, grădiniţă, universităţi. Se termină în octombrie şi ne pregătim deja pentru anul viitor. În 2013 am deschis al doilea magazin în Cluj-Napoca, în alt centru comercial, pe 550 de mp. Avem şi trei site-uri, iar în total vindem peste 27.000 de articole, oferim cele mai multe modele de ghiozdane din România, peste 400, cu preţuri între 59 de lei şi 189 de lei”, a spus Petru Bodea, directorul general al firmei International Paper Business (IPB) Cluj-Napoca.

Potrivit acestuia, principalii clienţi şi promotori ai firmei sunt copiii, care îi aduc şi pe adulţi care şi ei au nevoie de unele din produsele oferite.

”Sunt colecţii pentru copii, multe inspirate din filme, o colecţie nu înseamnă doar ghiozdan şi penar ci include încă 300 de piese, cum ar fi liniare, pixuri, creioane, radiere, săculeţ de sport, sticluţă de apă, cutie de sandwich, mape, carneţele. Cea mai bună colecţie din ultimii trei ani pentru fete este Soy Luna. Înaintea începerii anului şcolar am suplimentat numărul de case din magazine, pentru a face faţă numărului de clienţi”, a spus directorul general al firmei.

IPB pune la dispoziţia clienţilor şi produse Creative & Hobby, pentru a acoperi şi restul anului cu vânzări, care se adresează atât copiilor cât şi adulţilor.

”Este o nişă care lipseşte, sunt produse din care se fac alte produse, create doar pe baza imaginaţiei celor mari şi celor mici. Poţi face globuri pentru Crăciun, iepuraşi pentru Paşti, sunt mii de teme puse la dispoziţie, iar în final rezultă produse elaborate, care dezvoltă creativitatea”, a explicat Petru Bodea.

Cel mai scump produs vândut a fost un stilou ”Graf von Faber Castell” care a costat 4.000 de euro

Majoritatea produselor IPB sunt importate din Germania, Polonia, Spania, Austria sau Portugalia, care nu se găsesc în alte magazine din România. Cel mai scump produs vândut a fost un stilou ”Graf von Faber Castell” care a costat 4.000 de euro, din gama produselor de papetărie de lux făcând parte capsatoare, perforatoare, ascuţitori placate cu aur de 24 de carate sau platină, importate din Spania. Cifra de afaceri a IPB pe anul 2016 a fost de 4,96 milioane de euro, previziunile pe anul în curs estimând o creştere de 20%. IPB are în prezent un număr de 80 de angajaţi.

Sursa: Mediafax

Articole similare

Lasă un răspuns