Producătorul de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia a realizat în primele şase luni din acest an afaceri de peste 75 de milioane de lei (16,5 mil. euro), în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania şi-a propus pentru acest an o producţie de peste 50 de milioane de piese din porţelan, în valoare de aproximativ 35 mil. euro.
În momentul de faţă, peste 90% din producţie merge la export, în toată Europa şi în Mexic, iar prin intermediul companiei IKEA, principalul client al Apulum, articolele fabricate la Alba ajung şi în America de Nord, Hong Kong, Japonia şi Coreea de Sud.
”Creşterea afacerilor în primul semestru se datorează faptului că lucrăm, încă de la finalul anului trecut, cu şase cuptoare de ardere rapidă a porţelanului. Chiar şi aşa, tot nu putem face faţă comenzilor pe care le avem pe piaţa externă”, a spus Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum.
Principalul client al fabricii de porţelan din Alba Iulia este gigantul suedez IKEA, însă Apulum mai colaborează şi cu companiile Rody Time (Italia), Befa (Grecia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Germania), VEGA (Germania), Creatable (Germania), Cinsa (Mexic), Aerts (Belgia), TCC din Anglia, Serland (Republica Moldova), Villeroy&Boch, Fiskars, Rosendahl, extinzându-şi aria de distribuţie în zona fostei Iugoslavii şi în Rusia, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii companiei. Produsele fabricate la Alba sunt comercializate şi în reţelele de magazine Metro, Cora, Carrefour şi Tesco.
Au în plan investiţii de aproximativ 3 mil. euro
Pentru acest an, compania Apulum şi-a propus un program de investiţii de aproximativ 3 mil. euro, în principal pentru creşterea productivităţii muncii (maşini de decorare, prese izostatice, roboţi pentru retuşarea produselor mari cu forme complicate) şi a calităţii porţelanului de Alba. Compania a ajuns în prezent la aproximativ 1.450 de angajaţi, însă se confruntă cu o criză acută de personal calificat.
Fabrica de porţelan Apulum a fost înfiinţată în anul 1970 în Alba Iulia, fiind preluată ulterior de grupul italian Rody Time, prin cumpărarea de către acesta a Assalpo. Apulum a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 132,7 milioane de de lei (29,5 mil. euro), un profit net de 6,2 mil. lei (1,4 mil. euro), cu un număr mediu de 1.377 de angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor Publice.
Sursa: Ziarul Financiar