-0.3 C
Cluj-Napoca
duminică, februarie 9, 2025
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALFabrica de porţelan Apulum din Alba Iulia a ajuns la afaceri de...

Fabrica de porţelan Apulum din Alba Iulia a ajuns la afaceri de 16,5 mil. euro în primele şase luni

Producătorul de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia a realizat în primele şase luni din acest an afaceri de peste 75 de milioane de lei (16,5 mil. euro), în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania şi-a propus pentru acest an o producţie de peste 50 de milioane de piese din porţelan, în valoare de apro­ximativ 35 mil. euro.

În momentul de faţă, peste 90% din producţie merge la export, în toată Europa şi în Mexic, iar prin inter­mediul companiei IKEA, princi­pa­lul client al Apulum, articolele fabri­cate la Alba ajung şi în America de Nord, Hong Kong, Japonia şi Coreea de Sud.

”Creşterea afa­ce­rilor în primul se­mes­tru se datorează fap­tului că lucrăm, încă de la finalul anului trecut, cu şase cup­toare de ardere rapidă a por­ţe­la­nului. Chiar şi aşa, tot nu putem face faţă comenzilor pe care le avem pe pia­ţa externă”, a spus Ioan Voican, directorul executiv al com­paniei Apulum.

Principalul client al fabricii de por­ţelan din Alba Iulia este gi­gantul sue­dez IKEA, însă Apulum mai co­la­borează şi cu com­paniile Rody Time (Italia), Befa (Gre­cia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Germania), VEGA (Germania), Creatable (Germa­nia), Cinsa (Mexic), Aerts (Belgia), TCC din Anglia, Serland (Republica Mol­do­va), Villeroy&Boch, Fiskars, Rosendahl, extinzându-şi aria de distribuţie în zona fostei Iugoslavii şi în Rusia, potrivit unor informaţii furni­za­te anterior de oficialii companiei. Pro­du­sele fabricate la Alba sunt comer­cia­lizate şi în reţelele de magazine Metro, Cora, Carrefour şi Tesco.

Au în plan investiţii de apro­ximativ 3 mil. euro

Pentru acest an, compania Apulum şi-a propus un program de investiţii de apro­ximativ 3 mil. euro, în principal pentru creşterea productivităţii muncii (ma­şini de decorare, prese izostatice, ro­boţi pentru retuşarea produselor mari cu forme complicate) şi a calităţii porţelanului de Alba. Compania a ajuns în prezent la aproximativ 1.450 de angajaţi, însă se confruntă cu o criză acută de personal calificat.

Fabrica de porţelan Apulum a fost în­fiinţată în anul 1970 în Alba Iulia, fiind preluată ulterior de grupul italian Rody Time, prin cumpărarea de către acesta a Assalpo. Apulum a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 132,7 mi­lioane de de lei (29,5 mil. euro), un profit net de 6,2 mil. lei (1,4 mil. euro), cu un număr mediu de 1.377 de angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finan­ţelor Publice.

Sursa: Ziarul Financiar

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments