Agenţia de turism Eximtur din Cluj, deţinută de familia Morariu, a avut vânzări în creştere cu 15% în prima jumătate a acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut. Cererea pentru vacanţe interne a fost mai mare, dar în acelaşi timp şi clienţii (companii) au organizat mai multe evenimente şi au avut nevoie de cazări în ţară şi în străinătate.
”Am avut creştere pe toate segmentele, pe business travel, pe vacanţele în ţară şi în străinătate. Doar în iunie vânzările de pachete pe litoralul românesc au fost mai mari cu 20% faţă de iunie anul trecut. Bugetele corporaţiilor pe turism au crescut, pe business travel am crescut cu 5%, companiile au organizat mai multe evenimente, se remarcă o cerere pentru Sibiu, Cluj şi Bucureşti. Am asigurat cazări şi pentru evenimentele artistice, pentru TIFF sau campionatele europene”, a spus Lucia Morariu, director general Eximtur.
Agenţia Eximtur este specializată în business travel, organizare de evenimente şi leisure travel şi a înregistrat anul trecut vânzări de 47 de milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de 2015, potrivit oficialilor companiei. Peste 35.000 de clienţi ai Eximtur au cumpărat concedii în străinătate, iar peste 80.000 de turişti au cumpărat prin agenţie vacanţe în ţară.
Românii au cheltuit 1,1 miliarde de euro pe călătoriile în străinătate în primele cinci luni
Pe piaţa locală, businessul total al agenţiilor de turism se ridică la aproape 4 mld. lei, potrivit ultimelor date disponibile. Românii au cheltuit 1,1 miliarde de euro pe călătoriile în străinătate în primele cinci luni din acest an, mai mult cu circa 60% faţă de perioada similară a anului anterior, arată datele de la BNR.
Pe de altă parte, străinii au lăsat în România 756 milioane euro, faţă de 602 mil. euro în aceaşi perioadă, arată aceaşi sursă. Balanţa din turism a rămas pe deficit, de 371 de milioane de euro în ianuarie-mai anul acesta, potrivit datelor BNR.
Sursa: Ziarul Financiar