Intr-un solar de 100 de metri patrati incap lejer 2.000 de ghivece de flori care, la un pret de vanzare de minimum 5 euro fiecare, pot aduce venituri de pana la 10.000 de euro pe sezon. Florile traiesc in ghiveci chiar si cateva luni, fapt care nu necesita gasirea urgenta a unor clienti, un motiv in plus pentru a pune bazele unei afaceri in acest domeniu.

Cea mai mare parte din cantitatea de flori autohtone este produsa de cultivatori care detin suprafete foarte mici de teren, pe care au amenajat un solar sau o sera. Acestia vand pe cont propriu, in piete sau la targurile ocazionale, dar au si clienti fideli, care vin si cumpara direct de la sursa.

Primavara, se vand cel mai bine primulele, zambilele, petuniile si muscatele, iar in sezonul de toamna-iarna au succes crizantemele, craciunitele si florile din soiul cyclamen. Florile la ghiveci produse local au avantajul ca sunt mai proaspete decat cele aduse din import.

Un solar cu o suprafata redusa, de cateva sute de metri patrati, are avantajul ca poate fi gestionat de o singura familie. In principiu, e nevoie de seminte, ghivece, rasaduri, pamant de flori (turba, mranita, nisip, pamant de frunze) si de instalatii care sa asigure conditii speciale de umiditate, temperatura, luminozitate.

Foarte important este ca solarul sa fie amplasat pe un teren in apropierea oraselor mari, pentru ca doritorii de flori la ghiveci sa poata veni sa cumpere direct. In acest mod se poate forma o clientela fidela, mai ales din randul companiilor care, in general, achizitioneaza cantitati mai mari de flori, pentru anumite ocazii.

Articole similare

Lasă un răspuns