Retailerul german Kaufland va deschide până în luna februarie 2018, când finalizează anul financiar, încă patru magazine pe piaţa locală, unul dintre acestea urmând să fie inaugurat la Cluj-Napoca, potrivit lui Valer Hancaş, directorul de comunicare al companiei.
Cel de-al treilea magazin Kaufland din Cluj-Napoca va fi deschis pe strada Fabricii de Chibrituri, foarte aproape de magazinul de bricolaj Dedeman, conform Hotărârii de Aprobare a Planului Urbanistic de Detaliu a Consiliului Local din luna mai 2016.
Lanţul de hipermarketuri Kaufland şi-a majorat anul trecut businessul din România cu 6%, până la 9,7 miliarde de lei (2,04 miliarde de euro). Evoluţia businessului companiei vine în condiţiile în care atât în 2015, cât şi anul trecut, Kaufland a deschis câte cinci magazine pe an.
În 2015, Kaufland a devenit primul retailer din economie care a depăşit pragul de 2 miliarde de euro cifră de afaceri, deşi îşi setase acest obiectiv abia pentru 2018. Rezultatul a venit ca urmare a expansiunii rapide, a politicii de preţuri mici şi a reducerii TVA la alimente.
La finalul lunii mai Kaufland avea o reţea locală de 115 hipermarketuri, după ce a inaugurat trei noi unităţi de la începutul anului. Anul trecut, compania a investit peste 110 milioane de euro în modernizarea şi extinderea reţelei. Kaufland, parte a grupului german Schwarz alături de Lidl, a intrat pe piaţa din România în anul 2005 şi este singurul lanţ de hipermarketuri cu preţuri mici de pe piaţa locală, fiind astfel o combinaţie între magazinele de tip discount şi hipermarketuri.
Principalii concurenţi ai Kaufland sunt Carrefour, Auchan şi Cora
Magazinele Kaufland sunt de circa două ori mai mici decât ale concurenţei. Pe segmentul hipermarketurilor acestea măsoară de regulă între 5.000 şi 13.000 mp. Principalii concurenţi ai Kaufland sunt Carrefour, Auchan şi Cora. Comerţul alimentar local este o piaţă dominată de zece jucători străini, care au afaceri cumulate de aproape 50 de miliarde de lei, respectiv circa 60% din totalul pieţei.