Antreprenoarea Simona Mărginean din Târgu Mureş, care a fost timp de peste 10 ani marketing manager în cadrul companiei Daw Benţa România, producătorul vopselei Caparol, a pus anul trecut bazele unei platforme online, care furnizează servicii de marketing şi vânzare producătorilor români de mobiler premium. Până în prezent, platforma de produse Home&Living Homeproduct a câştigat contracte cu companii precum MobilaDalin, Abies, Montana, BucinMob, dar şi cu alţi producători mai puţin cunoscuţi.

”În ultimii 15 ani, lucrând pentru companii din piaţa de construcţii, materiale de finisaj şi amenajări interioare, am fost mereu în contact cu produse şi branduri extraordinare, care, din păcate, nu pot fi găsite prea uşor. Investiţia a fost de aproximativ 20.000 de euro, majoritatea banilor fiind alocaţi dezvoltării platformei online şi a conceptului Homeproduct, care a fost înregistrat şi la OSIM”, a spus Simona Mărginean, fondatorul platformei Homeproduct, precizând că vânzările online de produse Home& Living presupun o marjă de profit care merge până la 35%.

 

Homeproduct se adresează producătorilor români care doresc să-şi comercializeze produsele în România, către clienţi din segmentul mediu-premium, arhitecţilor/designerilor de interior, care pot recomanda aceste produse, precum şi clienţilor finali (persoane de 22-45 ani cu venituri medii i mari, tineri cu un stil de viaţă activ, care nu au timp să acceseze comerţul clasic de mobilier). Antreprenoarea din Mureş spune că platforma Homeproduct este atât un exerciţiu de marketing online, prin care sunt promovate brandul şi produsele producătorului, cât şi unul comercial.

”Pentru producătorii de mobilier, vânzarea online este o modalitate de a face disponibil un produs voluminos şi costisitor, cu o investiţie minimă, iar pentru unii dintre aceştia este singurul canal de vânzare, cu costuri foarte mici, care le permite dezvoltarea unor proiecte. În această etapă, listarea produselor selectate în platforma Homeproduct este gratuită, însă producătorul trebuie să pună la dispoziţie toate informaţiile solicitate de noi”, a afirmat Mărginean.

 

Adăugarea unui nou furnizor durează între 3 şi 6 luni, în funcţie de capacitatea acestuia de a furniza informaţiile şi materialele solicitate de Homeproduct. Compania spune că lucrează doar cu producători români care manufacturează mobilier premium şi au o experienţă de minim 10 ani, atât pe piaţa locală, cât şi la export.

Clienţii companiei vin atât din mediul online, achiziţionând produse direct de pe platforma Homeproduct, la recomandarea designerilor şi a arhitecţilor, precum şi din proiecte de amenajări pentru companii. Pentru anul în curs, ţinta Homeproduct este să ajungă la 1.000 de clienţi, care să achiziţioneze produse de mobilier direct din platformă.

 

”Vizitatorii platformei Homeproduct au posibilitatea să vizualizeze majoritatea produselor în format 3D, să interacţ ioneze şi să se <joace> cu acestea, pentru a alege ceea ce li se potriveşte. Utilizatorul are la dispoziţie şi un ghid de cumpărături, care îl ajută să aleagă produsele de mobilier, în funcţie de nevoile sale, dar şi sfaturi pentru îngrijire, întreţinere şi curăţare. Furnizăm informaţii complete despre produse, fişe tehnice, dimensiuni şi detalii despre materialele şi stofele utilizate”, a precizat Mărginean.

Antreprenoarea spune că oamenii sunt tot mai interesaţi de provenienţa şi calitatea produselor pe care le cumpără. În ceea ce priveşte termenul de livrare, acesta este de maxim 3 săptămâni, de la momentul achiziţiei. În prezent, echipa Homeproduct numără 10 persoane, angajaţi şi colaboratori externi.

Piaţa de eCommerce din România a crescut anul trecut cu 45%

”Piaţa de eCommerce din România, în special segmentul Home&Living, a crescut în 2016 cu 45% faţă de anul anterior, iar dezvoltarea tehnologiei transformă comerţul online într-un motor de creştere pentru produsele de mobilier. Interacţiunea virtuală cu produsul, în format 3D, influenţează decizia de achiziţie, conform studiilor realizate pe pieţele mature din SUA, Anglia, Australia sau Canada, în mai mare măsură decât o experienţă de vânzare directă, în magazin”, a mai spus Simona Mărginean.

Articol preluat din Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns