FrieslandCampina Romania, producătorul brandului de lactate Napolact, a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri consolidată de 331 de milioane de lei (peste 73 mil. euro), în creștere cu 4% față de anul precedent.
Compania a revenit pe profit în urma finalizării programului de consolidare a operațiunilor de producție și a implementării unui program de investiții extensiv în cele două fabrici din Cluj-Napoca și Târgu Mureș. Rezultatele companiei au fost susținute de creșterea cererii pentru întreaga gamă Napolact, a brandului Frico și în special a Napolact Pur și Simplu și BIO.
”Obiectivul nostru a fost acela de a continua eficientizarea întregii activități a companiei după consolidarea sub o singură entitate în cursul anului trecut. Ne-am concentrat pe retehnologizare, creșterea capacității, în paralel cu dezvoltarea gamelor de produse și continuarea investițiilor în brandurile noastre, toate acestea contribuind la un rezultat net pozitiv”, a declarat Cornel Cărămizaru, Managing Director FrieslandCampina România.
Compania urmărește cu interes dacă creșterea consumului impulsionată de creșterea veniturilor și reducerea TVA va continua, în timp ce pune accent pe creșterea volumelor brandului Napolact, mizând pe orientarea consumatorilor către produse cu rețete simple, apropiate de modul tradițional de fabricație. În cursul anului trecut producătorul a integrat activitățile FrieslandCampina S.A, Napolact S.A și Industrializarea Laptelui Mureș S.A într-o singură entitate, FrieslandCampina S.A și a consolidat, totodată, raportarea financiară.
Dezvoltarea parteneriatelor locale
Programul investițional demarat anul trecut, prin care a fost mărită capacitatea de procesare și ambalare și prin care a fost implementat programul de dezvoltare pentru fermierii parteneri din Ardeal, va continua și în acest an prin acțiuni dedicate pentru fabrica din Cluj-Napoca și prin continuarea programului adresat fermierilor.
”În condițiile scăderii generale a cantității de lapte disponibile în piață în 2016, împreună cu fermele partenere din Ardeal am reușit să găsim echilibrul necesar pentru aprovizionare și să reducem impactul fluctuațiilor sezoniere. Rezultatele ne arată că am acționat în direcția potrivită și vom continua să investim în acest program. În continuare sunt necesare eforturi concertate pentru a susține creșterea producției de lapte materie primă, iar noi ne asumăm partea noastră din aceste eforturi”, a declarat Cornel Cărămizaru. Produsele din gama Napolact sunt realizate exclusiv cu lapte colectat local de la fermieri din Ardeal, potrivit companiei.
În 2016 compania a extins numărul fermelor din Ardeal de la care colectează materie primă BIO pentru brandul Napolact la 60 de producători. Prin valorificarea superioară a laptelui bio compania încurajează creșterea producției și orientarea fermierilor din Ardeal către acest segment, conversia către producția de lapte bio fiind o opțiune viabilă, cu avantaje directe, pentru aceștia.
Compania comercializează brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke și Dots
FrieslandCampina România, producătorul brandului de lactate Napolact, face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflata în topul celor mai mari producători mondiali de lactate. FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.