Lanţul de florării Magnolia, un business fondat în urmă cu 20 de ani de familia Molnar, mizează până la finalul acestui an pe o cifră de afaceri de aproximativ 6 mil. euro, mai mult cu 25% față de anul trecut. În 2016, compania a avut venituri de 4,8 mil.euro, iar în primele cinci luni ale anului, vânzările atât din online, cât și din offline, au depășit 2 milioane de euro.

Florăria Magnolia, cu sediul în Cluj-Napoca, a ajuns în 20 de ani de muncă susținută una dintre cele mai renumite florării autohtone. Prima extindere a fost la Târgul Mureș, ca în 2001 să urmeze deschiderea primei florării online din România. În prezent, Magnolia are o rețea de reprezentanțe în întreaga țară și plănuiește extinderea și peste hotare.

”Am început în 1997, într-o perioadă în care în România nu era foarte bine răspândit conceptul de comerț online. Pe atunci nu exista o idee coerentă și unitară de florărie, iar clienții au venit mai întâi din curiozitate. Florile erau cumpărate din piață sau de la colțul străzii. Treptat, clienții s-au convins că florile pe care le găseau la noi erau de o calitate net superioară și serviciile dintre cele mai bune”, a declarat Gabriel Molnar, fondatorul Magnolia.

 

Din Ardeal în toată lumea

Deși este o afacere 100% românească, Magnolia livreză flori peste tot în lume, în maximum 24 de ore, datorită parteneriatelor cu furnizori din peste 100 de țări. Cele mai frecvente sunt comenzile în Spania, Italia sau Germania, dar sunt si solicitări către state precum Oman sau Chile. În România, anul acesta cele mai multe livrări au fost făcute în Cluj, București, Constanța, Brașov și Târgu Mureș.

”Cu parteneriatele internaționale am pornit de la un vis, acela de a oferi oricui posibilitatea să trimită flori, indiferent de cât de departe este destinatarul. Nu ne-am oprit până nu am reușit să facem acest lucru. Acum putem livra oriunde în lume în cel mult 24 de ore de la plasarea comenzii. Putem spune că am anulat barierele geografice și suntem mândri de asta. Asta după ce am văzut noi întâi cât de greu e să livrezi florile dintr-o țară în alta. În anii ‘90 era foarte greu să aduci marfă din străinătate. Mergeam în Olanda să aducem flori și ne opream pentru control de fiecare dată când intram și ieșeam dintr-o țară. Erau foarte multe documente de completat și birocrația ne ținea pe loc. Am vrut pentru clienții noștri să avem cea mai simplă cale și ei să se bucure de gesturile frumoase pe care vor să le facă pentru cei dragi”, a completat Gabriel Molnar.

 

Clienții sunt persoane cu studii superioare și cu un venit peste medie

De-a lungul timpului, cele mai căutate flori au fost trandafirii, care se vând cel mai bine în buchete, iar acestea sunt urmate de lalele și frezii. Florile comercializate sunt de calitate premium. Perioadele cele mai aglomerate din an sunt lunile februarie și martie, când se înregistrează cel mai mare număr de comenzi. Acestea sunt urmate de luna decembrie. Cele trei luni reprezintă aproximativ 40% din încasările anuale.

Clienții Magnolia sunt, în general, persoane cu studii superioare și cu un venit peste medie, au gusturi tot mai rafinate, cunosc din ce în ce mai bine florile și sunt tot mai pretențioși în a le alege. Dacă un client achiziționează un buchet de care este nemulțumit, acesta primește banii înapoi, păstrează buchetul comandat și mai primește unul gratis.

”Când am început, deși percepția asupra cumpărăturilor online era cu totul alta, temerile clienților erau aceleași cu care ne confruntăm și în prezent. De cele mai multe ori, consumatorilor din mediul online le era teamă de calitatea produselor, în condițiile în care, comandate de pe site, acestea nu pot fi văzute sau testate direct. De asemenea, este și teama că florile nu vor ajunge la destinatar sau că, în realitate, acestea vor arăta altfel decât felul în care sunt prezentate”, a explicat fondatorul Magnolia.

 

Au ajuns la peste 100 de angajați

În prezent, echipa Magnolia este formată din peste 100 de angajați, dintre care floriști care beneficiază de o școală internă pentru instruire de specialitate, curieri proprii și reprezentanți ai serviciului de call center dedicat. Florăria Magnolia activează pe piața din România din 1997 și online a debutat în 2001. A fost primul magazin online local prin intermediul căruia doritorii au putut achiziționa flori. Lanţul de florării Magnolia, un business fondat în urmă cu 20 de ani, are peste 100 de artiști florari.

Articole similare

Lasă un răspuns