Producătorul de materiale de construcţii Teraplast, cel mai mare procesator de PVC activ pe piaţa locală, a achiziţionat producătorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia, valoarea tranzacţiei fiind de 4,3 milioane de euro. Grupul va investi anul acesta 11 milioane de euro în Serbia, sumă în care intră valoarea achiziţiei fabricii, investiţii de 2,7 milioane de euro în dezvoltare şi capital de lucru de patru milioane de euro.
”În urma analizelor noastre, am considerat că piaţa din zonă are cel mai mare potenţial de creştere fiind într-un proces de reconstrucţie şi de dezvoltare. În plus, producţia locală acoperă doar o mică parte din piaţă, restul fiind importuri. Considerăm că este momentul să avem şi noi o altă abordare, adică să producem valoare adăugată”, spune Dorel Goia, preşedintele consiliului de administraţie Teraplast.
Fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi mai multe ţări, printre care Macedonia, Bosnia, Croaţia, Muntenegru, Ungaria, sudul României şi nordul Greciei. Compania pe care Teraplast a cumpărat-o în această tranzacţie are o capacitate de producţie similară celei a subsidiarei TeraSteel, adică 2,2 milioane de mp/an, şi aceleaşi tipuri de utilaje.
Achiziţia din Serbia face parte din strategia grupului Teraplast de a creşte volumul vânzărilor şi profitabilitatea. TeraSteel exportă în Serbia, Bulgaria, Muntenegru şi Slovenia de aproximativ doi ani, iar prin fabrica de la Leskovac ne propunem să creştem exponenţial vânzările în zona Balcanilor. Prin cele două achiziţii de anul acesta, grupul Teraplast va ajunge să consume în 2018 capacitatea de producţie a unui combinat mediu, adică peste 70.000 de tone de tablă, în valoare de peste 55 de milioane de euro”, a precizat Dorel Goia.
Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), subsidiara TeraSteel (producător de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), subsidiara Teraglass (producător de ferestre şi uşi din PVC), subsidiara Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului) şi Politub (producător de ţevi din polietilenă).
Piaţa panourilor din Serbia este estimată, potrivit reprezentanţilor Teraplast, la un volum de 2,3 milioane mp, din care producţia locală reprezintă 20%, diferenţa fiind importuri. În comparaţie, în Romania producţia locală reprezintă aproximativ 80% din total piaţă.
Au bugetat anul acesta afaceri de peste 434 mil. lei
Grupul Teraplast şi-a bugetat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 434,6 milioane lei şi un profit net de 38,1 milioane lei. Valoarea EBITDA estimată în 2017 este de 63,3 milioane lei. În primele trei luni din 2017 Grupul Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 66,5 mil. lei, un profit net de 1,6 milioane lei şi EBITDA de 6,6 milioane lei. Teraplast activează pe pieţele de instalaţii şi amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich şi structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă şi granule PVC.