Compania MOL România Petroleum Products din Cluj-Napoca, care operează lanţul de benzinării MOL, a realizat anul trecut un profit net de 153 mil. lei (34 mil. euro), dublu faţă de anul anterior. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 7%, până la 4,7 miliarde de lei, depăşind astfel, pentru prima dată pragul de un miliard de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Grupul petrolier ungar MOL deţine pe plan local o reţea formată din 207 benzinării. În România sunt 2.000 de benzinării în total, iar cei mai mari jucători sunt Petrom, Rompetrol, MOL şi Lukoil. Potrivit informaţiilor furnizate anterior de companie, pentru anul acesta MOL are un buget de investiţii de 10-15 milioane de euro. Numărul mediu de angajaţi anul trecut a fost 213.
Compania MOL România Petroleum Products, care a trecut de un milliard de euro anul trecut, integrează doar benzinăriile MOL, nu şi cele 42 de benzinării Agip pe care grupul petrolier ungar le-a luat de la italienii de la ENI în 2014.
Grupul este activ pe plan local prin intermediul a două companii, MOL Romania Petroleum Products şi MOL Retail Comerţ, fosta ENI Romania. MOL Retail Comerţ a fost creată după ce în 2014 grupul petrolier ungar a preluat cele 42 de staţii Agip prin care italienii de la ENI mai activau pe plan local. Până în acest moment, toate benzinăriile preluate prin acea tranzacţie au fost rebranduite.
Pe lângă benzinării, MOL are şapte puncte de alimentare
MOL Retail Comerţ nu a publicat încă rezultatele aferente anului 2016 la Ministerul de Finanţe. În 2015, ultimul an pentru care există date publice, firma a avut 431,3 milioane de lei cifră de afaceri şi pierderi de peste 19 milioane de lei. Pe lângă benzinării, MOL are şi şapte puncte de alimentare pe care compania le-a deschis în 2015.
Sursa: Ziarul Financiar