Producătorul de materiale de construcţii Cemacon (CEON) din Cluj a realizat în primul trimestru afaceri de 11,7 mil. lei, în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut şi un profit de 2 mil. lei.
”Am pornit in 2017 intr-un climat de piata favorabil, in crestere, fapt confirmat de primul trimestru al anului. Specific industriei, primele 3 luni reprezinta pregatirea implementarii planului strategic pentru perioada de sezon, cand businessul creste considerabil. Raportat la T1 2016, am obtinut o crestere cu 8% a cifrei de afaceri nete, cu un avans al EBITDA de 38%, pana la 2 milioane de lei”, a spus Liviu Stoleru, CEO şi preşedinte al consiliului de administraţie Cemacon.
Rezultatul net obţinut de companie în primul trimestru a inregistrat o îmbunătăţire de 88% faţă de perioada similară a anului trecut, find cu 929.979 lei mai mare, iar datoriile totale au scăzut cu 3%, la 71 de milioane de lei.
”Pentru acest an avem un buget ambitios, bazat pe o crestere moderata a cifrei de afaceri, dar una substantiala a profitului operational. Consolidam businessul si eficientizam vanzarea de blocuri ceramice premium, iar rezultatele de pana acum pastreaza directia strategica”, a menţionat şeful Cemacon.
Acţiunile CEON se tranzacţionează la preţul de 0,4 lei
În primul trimestru, compania a reuşit să crescă cu 35% valoarea vânzării de mărfuri. Capitalizarea companiei este de 46 mil. de lei, iar o acţiune CEON se tranzacţionează la preţul de 0,4 lei. Cemacon este deţinută în proporţie de 33% de către investitori instituţionali străini, 55% de către investitori instituţionali români, restul de 11% fiind deţinut de către alte persoane fizice şi juridice.