web analytics
Sunteți aici

Fabrica de porţelan Apulum din Alba Iulia a încheiat primul trimestru cu afaceri de peste 8 mil. euro

Producătorul de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia a avut în primul trimestru o cifră de afaceri de aproape 38 mil. lei (8,4 mil. euro), mai mult cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinută de comenzile în creştere la export.

În momentul de faţă, peste 92% din producţie merg la export, în toată Europa şi în Mexic, iar prin intermediul companiei IKEA, articolele fabricate la Alba ajung şi în America de Nord, Hong Kong, Japonia şi Coreea de Sud. Compania estimează că va produce în acest an de peste 35 mil. euro, în creştere cu aproximativ 20% faţă de anul trecut.

”De la începutul anului am lucrat la capacitate maximă, cu şase cuptoare de ardere rapidă a porţelanului. Pentru acest an prevedem o producţie de peste 50 de milioane de piese din porţelan”, a spus Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum.

Principalul client al fabricii de porţelan din Alba Iulia este gigantul suedez IKEA, însă Apulum mai colaborează şi cu companiile Rody Time (Italia), Befa (Grecia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Ger­mania), VEGA (Germania), Creatable (Ger­mania), Cinsa (Mexic), Aerts (Belgia), TCC din Anglia, Serland (Republica Moldova), Villeroy&Boch, Fiskars, Rosendahl, extinzându-şi aria de distribuţie în zona fostei Iugoslavii şi în Rusia, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii companiei. Produsele fabricate la Alba sunt comercializate şi în reţelele de magazine Metro, Cora, Carrefour şi Tesco.

Apulum este cel mai mare producător de porţelan din Europa, în condiţiile în care compania are o singură fabrică, la Alba Iulia, cu o suprafaţă de peste 160.000 de metri pătraţi. Pentru acest an compania şi-a propus un program de investiţii de peste 4 mil. euro, în principal pentru creş­terea productivităţii muncii şi a calităţii por­ţe­lanului.

”În primul trimestru am montat şi dezvoltat o decorare a pro­duselor cu ma­şina digitală, ceea ce constituie o premieră mondială în producţia de porţelan, acest lucru ducând la creşterea productivităţii şi a calităţii produselor decorate”, a spus Voican.

Se apropie de 1.500 de anga­jaţi 

Apulum a ajuns în prezent la 1.470 de anga­jaţi la Alba Iulia, însă compania se confrunte cu o criză acută a forţei de muncă calificate, luând în calcul şi posi­bi­litatea de a recruta personal din alte zone ale ţării sau chiar din străinătate. Apulum a fost înfiinţată în anul 1970 în Alba Iulia, fiind preluată ulte­rior de grupul italian Rody Time, prin cumpărarea de către acesta a Assalpo.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW