web analytics
Sunteți aici

Producătorul Agra’s din Alba ajunge la 20 mil. euro din afaceri cu mezeluri

Producătorul Agra’s din judeţul Alba mizează pe afaceri de 20 mil. euro în acest an, în creştere faţă de nivelul de 17 mi­lioane de euro înregistrat anul trecut. Compania vinde produsele sub brandurile Mezeluri Domneşti, Me­zeluri Avan­taj sau Mezeluri Wardein.

”În primul trimestru am crescut producţia cu 10%, iar cifra de afaceri s-a majorat cu 14% pe fondul creşterii preţului la anumite sortimente de mezeluri. Anual procesăm 4.000-4.500 de tone de carne. Avem în plan investiţii în extinderea capacităţii de producţie pentru mezeluri crud-uscate, produsele cu cea mai mare valoare adăugată”, a spus Dan Sărmăşan, preşedintele consiliului de administraţie al companiei.

Sărmăşan, de profesie jurist, a pus bazele afacerii în 2000, când a achiziţionat o unitate de producţie de la societatea Agra Alba SA (companie specializată în procesarea cărnii). Ulterior, el a demarat construcţia unei fabrici de mezeluri cu o capacitate de producţie de 4.500 de tone anual.

Investiţia totală în fabrica din Oarda (localitate lângă Alba Iulia) s-a ridicat la 4 mil. euro, din care 2 mi­lioane de euro au provenit din fonduri Sapard, accesate în 2005-2006. Producătorul de mezeluri Agra’s trimite 18% din mezeluri la export, în ţări precum Spania, Italia şi Cipru, circa 15% vinde prin propria reţea de distribuţie, formată din opt magazine, iar restul merge în hoteluri şi restaurante din Bucureşti, dar şi în magazine din alte zone, precum Prahova sau Dâmboviţa.

Compania va investi 2 mil. euro în dublarea capacităţii de producţie pentru mezeluri crud-uscate şi în dezvoltarea unui depozit pentru produse congelate, dar are în plan să extindă şi propria reţea de retail cu încă două magazine. Compania a intrat şi pe piaţa de retail în 2010, când a deschis primele magazine.

”Avem şapte magazine în Alba Iulia, am mai deschis unul recent şi plănuim să mai deschidem încă două magazine în acest an pentru a ajunge la zece magazine. Investiţia totală în magazine se ridică la 800.000 de euro. Vom angaja cel puţin 20 de oameni în retail. Carnea de porc o importăm integral din Germania şi Austria, jambonul îl aducem din Spania, iar canea de pasăre şi vită o luăm din România. Preţul la carnea de porc a crescut cu circa 20%, de aceea vom mai efectua o majorare de preţ la mezelurile din porc”, a spus Sărmăşan.

Piaţa cărnii se situează la 1,9 mld. euro anual

Datele oficiale de la Ministerul de Finanţe arată că firma Agra’s avea în 2015 afaceri de 68 de milioane de lei şi un profit net de 4 milioane de lei, la 232 de angajaţi. În total, compania are 280 de angajaţi. Piaţa cărnii (porc, pui, vită) se situează la circa 8,5 miliarde de lei (1,9 mld. euro) anual, la care se adaugă cea a cărnii pro­cesate, în care vânzările se ridică la 3,6 mld. lei (800 mil. euro), conform datelor com­paniei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW