OMV Petrom, cel mai mare producător de ţiţei şi gaze din Europa de Sud-Est, a încheiat un parteneriat cu subsidiara locală a retailerului francez Auchan pentru deschiderea de magazine de proximitate în staţiile Petrom.
Acestea vor funcţiona sub marca MyAuchan, fiind pentru prima dată când Auchan deschide în România magazine sub acest format. Planul este ca 15 magazine MyAuchan să fie deschise anul acesta în cadrul staţiilor Petrom din ţară, primul urmând a fi inaugurat în cursul lunii mai.
Magazinele MyAuchan din staţiile Petrom vor avea la vânzare mărcile proprii Auchan. În funcţie de suprafaţa staţiei, pe rafturi se vor găsi până la 4.500 de produse alimentare, inclusiv carne proaspătă, fructe şi legume, dar şi cosmetice, produse pentru bebeluşi şi accesorii auto.
Zona de magazin existentă în cadrul staţiilor va fi reamenajată conform standardelor MyAuchan, iar zona de case de marcat va fi comună atât pentru achiziţiile de carburanţi, cât şi pentru magazinul MyAuchan. Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri, cu 280.000 de metri pătraţi suprafaţa netă de vânzare, cu circa 10.000 de angajaţi, cu o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de euro în 2016.
Acesta nu este singurul parteneriat derulat de Petrom, care mai colaborează şi cu lanţul de fast-food Subway, care a deschis până acum şapte restaurante pe lângă benzinăriile Petrom, în urma parteneriatului dintre cele două companii. Astfel, în prezent Subway are restaurante pe lângă Petrom situate în Bucureşti, Sibiu, Alba-Iulia, Ploieşti, Braşov şi Focşani.
Încasările în benzinăriile Petrom unde există restaurante Subway au crescut cu 10%
Compania Petrom are în portofoliu 788 de benzinării, cele mai multe fiind în România (circa 550) active sub brandurile Petrom şi OMV. În paralel cu Subway de pe lângă Petrom, în staţiile OMV funcţionează conceptul Viva. Dincolo de veniturile generate de vânzarea de carburanţi, o contribuţie foarte importantă la încasările benzinăriilor o au produsele complementare.
Astfel, în raportul din 2016 al Petrom, se arată că numărul de tranzacţii înregistrate în benzinăriile unde există restaurante Subway a crescut cu aproximativ 10% după deschiderea restaurantelor. Acest lucru se traduce printr-un supliment de 10.000 de clienţi pe lună în locaţiile comune Petrom/Subway.