Clujeanul Eduard Ebinca, în vârstă de 31 de ani, care a lucrat patru ani ca însoţitor de bord, a decis să renunţe la activitatea de steward pentru a-şi deschide propria afacere în centrul oraşului Cluj-Napoca. Ebinca şi-a investit economiile în crearea unui lanţ de restaurante unde se servesc burgeri cu reţete unicat.
Tânărul antreprenor a accesat programul de finanţare pentru SRL-D (debutant) şi a fost scutit de taxele de înfiinţare a companiei. Astfel, în vara anului 2015, a pus bazele firmei JFK Burger (care administrează brandul Burger House), un restaurant orientat pe comercializarea de burgeri. Antreprenorul a fost scutit de taxele de înfiinţare a afacerii şi a mai investit 200.000 de lei (circa 45.000 de euro), din fonduri proprii.
Ebinca a fost patru ani şi jumătate însoţitor de zbor pentru o companie aeriană din Dubai şi a avut, astfel, ocazia să vadă o mulţime de ţări de pe întreg globul. Pasionat de burgeri, a gustat acest produs în ţările vizitate, după care s-a gândit să renunţe la slujbă şi să devină antreprenor, planul său fiind crearea unui lanţ de restaurante unde clienţii să servească cel mai bun burger.
Au deschis al doilea restaurant cu investiţii de 100.000 de euro
”Un rol esenţial pentru crearea acestui business l-a avut ultimul job deţinut, cel de steward, care mi-a oferit o imagine destul de detaliată a lumii în care trăim. Aşa am început să mă îndrept spre conceptul de burger. Timp de circa un an am studiat piaţa din România şi direcţia în care se îndreaptă acest fel de business”, a spus Eduard Ebincă, acţionarul Burger House.
După deschiderea primului restaurant, în urmă cu doi ani, în centrul Clujului, antreprenorul a urmărit cum evoluează piaţa şi a decis, recent, să pună pe picioare un al doilea restaurant, în urma unei investiţii de 100.000 de euro, împreună cu un asociat. Planul este crearea unui lanţ de astfel de restaurante, cam unul la un an, un an jumătate, următorul fiind de genul sports-bar, cu televizoare.
Pe lângă burgeri, clienţii pot opta pentru steak de vită şi costiţe
”Reţetele, conceptul, le-am luat cu precădere din trei ţări în care am fost, SUA, Australia şi Noua Zeelandă, unde oamenii sunt mari consumatori de burgeri. Am degustat burgeri pe unde am fost şi am creat reţete speciale, testate întâi pe prieteni. Pot spune că reţetele noastre sunt unicat”, a afirmat Ebinca.
Potrivit antreprenorului din Cluj, în cel de-al doilea restaurant, pe lângă burgeri, clienţii pot opta pentru steak de vită şi costiţe, prăjite într-un cuptor pe cărbuni, la fel cum a văzut în SUA.
”Folosim carne de vită Black Angus, care e foarte bună dar mai scumpă, dar şi vită românească, care este şi ea bună, dar mai ieftină, în funcţie de posibilităţile clienţilor. Pentru costiţe avem un sos special, care conţine, printre altele, whisky, sos de soia şi suc de ananas”, a mai spus Ebinca.
Burgeri pentru vegetarieni din ciuperci făcute pe grill
Vedeta burgerilor este ”Smoke&Fire”, care conţine carne de vită Black Angus, gogoşari muraţi, bacon, brânză cheddar şi un sos picant, a cărui compoziţie cu 7 ingrediente este secretă, produsul având circa 1.500 de calorii.
Chifla este produsă special, într-o brutărie din Cluj, iar pentru cei care nu consumă carne există şi burgeri vegetarieni, din compoziţia cărora fac parte ciuperci făcute pe grill, cu sos pesto, roşii uscate şi mozzarela. Eduard Ebinca susţine că burgerul este un produs care prinde din ce în mai mult în România, după ce consumatorii încep să depăşească etapa culinară a clasicelor mici, ceafă şi piept de pui la grătar şi şaorma.
Sursa: Mediafax