Producătorul de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia, despre care reprezentanţii IKEA au spus că a fabricat ”cel mai de succes produs” realizat pentru ei în România, are în plan pentru acest an un program de investiţii de peste 4 mil. euro, în principal pentru creşterea productivităţii muncii şi a calităţii porţelanului.
Anul trecut, compania a finalizat un proiect de aproximativ 10 mil. euro, care a presupus punerea în funcţiune a celui de-al şaselea cuptor de ardere rapidă a porţelanului. Odată cu finalizarea acestui proiect, producţia totală a fabricii Apulum din Alba Iulia a ajuns la peste 18.000 de tone de porţelan anual, însemnând peste 50 de milioane de piese.
”Pentru acest an ne-am propus investiţii de peste 4 milioane de euro, în special pentru creşterea productivităţii muncii şi a calităţii porţelanului. Vrem să venim pe piaţă cu produse care au raportul calitate/preţ foarte bun”, a declarat Ioan Voican, directorul executiv al companiei Apulum.
Gama de produse Apulum cuprinde atât porţelan pentru menaj şi porţelan hotelier, cât şi obiecte decorative şi bibelouri. Principalul client al fabricii din Alba Iulia este IKEA, însă Apulum mai colaborează şi cu companiile Rody Time (Italia), Befa (Grecia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Germania), VEGA (Germania), Creatable (Germania), Cinsa (Mexic), Aerts (Belgia), TCC (Anglia), Villeroy & Boch, Fiskars, Rosendahl, extinzându-şi aria de distribuţie şi în zona fostei Iugoslavii şi în Rusia. Produsele fabricate la Alba sunt comercializate şi în reţelele de magazine Metro, Cora, Carrefour şi Tesco.
Apulum exportă în prezent peste 92% din producţia fabricii de porţelan din Alba Iulia, în toată Europa şi în Mexic, iar prin intermediul companiei IKEA, produsele fabricate la Alba ajung şi în America de Nord, Hong Kong, Japonia şi Coreea de Sud. Oficialii companiei declarau anterior că Apulum Alba Iulia este cel mai mare producător de porţelan din Europa, în condiţiile în care compania are o singură fabrică, la Alba Iulia, cu o suprafaţă de peste 160.000 de metri pătraţi.
Apulum a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 133 mil. lei (29 mil. euro), mai mult cu 22% faţă de anul anterior, pe fondul unei cereri în creştere pe piaţa externă. Compania estimează că va produce în acest an de peste 35 mil. euro, în creştere cu peste 20% faţă de anul trecut.
Peste 1.500 de angajaţi lucrează la fabrica din Alba Iulia
Compania Apulum a ajuns la peste 1.500 de angajaţi la Alba Iulia şi are disponibile în prezent locuri de muncă în toate sectoarele de producţie. Oficialii companiei declarau anterior că se confruntă cu o criză acută a forţei de muncă calificată şi necalificată şi luau în calcul posibilitatea de a recruta personal din alte zone ale ţării sau chiar din străinătate.
Fabrica de porţelan Apulum a fost înfiinţată în anul 1970 în Alba Iulia, fiind preluată ulterior de către grupul italian Rody Time, prin cumpărarea de către acesta a Assalpo. Compania a avut în 2015 o cifră de afaceri de 108,7 mil. lei (24,3 mil. euro), un câştig net de peste 7 mil. lei (1,6 mil. euro) şi un număr mediu de 1.117 de angajaţi, conform site-ului Ministerului Finanţelor Publice.
Sursa: Ziarul Financiar