Transportatorul Oprean din Sebeş, controlat de antreprenorul Ioan Oprean, şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 7%, la aproximativ 15 mil. euro, iar pentru 2017 a bugetat afaceri mai mari cu 5%. În 2015, compania a obţinut afaceri de 60 mil. lei (circa 14 mil. euro), arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Compania de transport Oprean are în portofoliu peste 200 de clienţi şi este specializată în transportul de haine pe umeraşe pentru clienţi precum Tesco, Benettondar şi de alimente pentru Transavia. Anul trecut, antreprenorul Ioan Oprean a cumpărat reprezentanţa Mercedes Benz din Vâlcea de la omul de afaceri Marinică Potop, proprietarul fabricii de vopsele şi lacuri Sarcom. Valoarea tranzacţiei s-a ridicat la câteva milioane de euro.
”Cel mai mult am transportat marfă spre şi dinspre Anglia, Germania, Belgia şi Olanda. Din România plecăm cu haine produse în fabricile locale, iar din străinătate aducem în ţară materia primă pentru haine, dar şi fructe”, a spus pentru Laurenţiu Trif, directorul executiv al companiei Oprean, care face transport cu o flotă de 190 de camioane.
România este de altfel unul dintre cei mai mari producători mondiali de haine, lucrând pentru branduri internaţionale de lux sau mass market. Oprean a început să transporte marfă în 1994 cu două autocamioane, primele curse fiind efectuate între Sebeş şi Chişinău, urmând ca în 1995 să opereze curse spre şi dinspre Germania, Franţa şi Belgia, iar din 1997 să se axeze pe transportul confecţiilor.
Piaţa transporturilor rutiere de mărfuri se ridică la circa 5-6 mld. euro
În 2007, compania a investit într-un depozit de marfă, devenind transportatorul agreat de grupul Bosch pentru zona de nord-vest a ţării. În 2009, Oprean a externalizat lucrările de întreţinere şi reparaţii ale flotei, semnând un contract cu Casa Auto Sebeş, reprezentanta Mercedes-Benz. Pe piaţa de transport mărfuri pe calea rutieră mai activează jucători precum Dumagas Transport, Wabererís România şi alte companii. Piaţa transporturilor rutiere de mărfuri se ridică la circa 5-6 mld. euro, potrivit datelor din piaţă.
Sursa: Ziarul Financiar