web analytics
Sunteți aici

Povestea specialităţilor din carne de porc care ajung din Salina Turda pe rafturile magazinelor Mega Image

Familia Bogdan din localitatea Mihai Viteazu, Cluj, cu o tradiţie de 25 de ani în domeniul prelucrării cărnii, testează în prezent piaţa cu o nouă reţetă de specialităţi de porc crud-uscate, maturate în mediul special din vechile galerii ale Salinei Turda.

Salinatele, o gamă de patru sortimente de produse (pulpă, cotlet, piept şi ceafă) sunt maturate iniţial în saramură naturală şi condimentate cu un amestec de condimente naturale. Carnea se odihneşte apoi pentru 25 de zile în micro-climatul natural al Salinei Turda, în condiţii ideale de umiditate şi temperatură, unde capătă un gust desăvârşit.

”Am închiriat în urmă cu doi ani o galerie în Salina Turda, şi am efectuat teste de umiditate şi temperatura timp de un an. Am ales acest spaţiu pentru că fluctuaţiile de umiditate şi temperatură sunt foarte mici, iar gustul produselor este influenţat de aerul salinei”, a spus Olivian Bogdan, directorul general al CIA Aboliv, companie care se ocupă de producţia si comercializarea produselor din carne.

Întreaga gamă de Salinate este realizată din carne de porc, provenind din gospodăriile oamenilor din regiunea Turda, preponderent rasele de porc Bazna şi Marele Alb. În prezent, capacitatea de producţie a Salinatelor este de aproximativ 400 de kilograme în fiecare tură (procesul de maturare durează 25 de zile), iar oficialii companiei estimează că vor vinde lunar de aproximativ 10.000 de euro şi vor încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 100.000 de euro, doar din acest segment de activitate.

Autenticitatea şi valoarea Salinatelor sunt confirmate de obţinerea atestatului de ”produs tradiţional românesc”, eliberat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pentru toată gama de produse. Salinatele reprezintă primul produs din carne din judeţul Cluj cu această atestare.

Produsele obţinute în salina din Turda vor fi comercializate în magazinele Mega Image din Bucureşti şi din Cluj-Napoca, însă compania intenţionează să amplaseze automate cu Salinate în centrele comerciale VIVO şi Iulius Mall din Cluj Napoca. Un astfel de automat a fost amplasat deja la intrarea în Salina Turda.

Produsele vor fi prezente şi în magazinele proprii ale companiei CIA Aboliv din localităţile Turda, Câmpia Turzii, Mihai Viteazu, dar şi în viitoarea unitate comercială din Floreşti, judeţul Cluj. Produsele nu sunt destinate însă restaurantelor şi vor fi comercializate doar în forma de ambalare deja pregătită, pentru consumatorii finali.

”Pasul următor pentru dezvoltarea produsului va fi obţinerea atestatului de denumire de origine protejată (DOP), pentru a putea înregistra Salinatele la nivel european. Cei din conducerea salinei Turda au fost încântaţi de idee, fiindcă participând la diverse târguri de turism au văzut că şi alte saline din Europa au produse similare”, a precizat Olivian.

Compania CIA Aboliv deţine în localitatea Mihai Viteazu, la aproximativ 35 de kilometri de municipiul Cluj-Napoca, o fabrică de procesare a cărnii, cu o capacitate de producţie de 80 de tone pe zi, unde  se produc peste 200 de sortimente din toată gama de preparate din carne, care sunt prezente în aproape toate reţelele de supermarketuri, cât şi pe piaţa tradiţională.

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 15 milioane de euro şi în jur de 350 de angajaţi, iar aproximativ 7% din vânzările companiei merg la export, în ţări precum Spania, Italia, Germania sau Belgia. Pentru anul în curs compania estimează o cifră de afaceri de 18 milioane de euro şi o creştere de 10-15% a ponderii vânzărilor la export.

Povestea CIA Aboliv a început în anul 1992, în localitatea Mihai Viteazu, cu 20 de angajaţi şi o producţie de aproximativ 500 kg/zi. Compania s-a dezvoltat constant, în urma cererii în creştere pentru produsele proprii. Fabrica s-a extins treptat, liniile de producţie fiind modernizate inclusiv prin accesarea fondurilor Sapard. Acţionarul unic al companiei CIA Aboliv este Bogdan Ilie Daniel, tatăl directorul general, Olivian Bogdan.

Salina Turda a fost cel mai vizitat obiectiv turistic din România în 2016

Anul trecut, Salina Turda a fost vizitată de 617.890 de turişti, devenind astfel cel mai vizitat obiectiv turistic public din România, 2016 fiind şi anul cu cei mai mulţi vizitatori din istoria acesteia. Salina a fost modernizată cu fonduri europene şi a devenit una dintre cele mai mari atracţii turistice ale ţării, având amenajate locuri de joacă pentru copii, un carusel uriaş, zone de sport (minigolf, bowling, biliard, tenis de masă), un lac şi un amfiteatru pentru spectacole. Reabilitarea s-a ridicat până în prezent la 7 milioane de euro, majoritatea fiiind bani europeni, însă numărul din ce în ce mai mare de turişti i-a determinat pe cei din conducerea salinei să decidă o mărire a spaţiului de vizitat.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW