web analytics
Sunteți aici

Clujenii Marius Muntean şi Andreea Otavă au făcut afaceri de peste 2 milioane de euro din gogoşi

Marius Muntean şi Andreea Otavă, doi tineri care au studiat la Facultatea de Construcţii din Cluj-Napoca, au creat în urmă cu doi ani Donuterie, o afacere prin care vând gogoşi similare celor din filmele americane. Clujenii au avut anul trecut afaceri de 10 mil. lei (circa 2,2 mil. euro).

Fondată pe 28 martie 2014, în urma unei investiţii iniţiale de aproximativ 100.000 de lei, afacerea Donuterie a ajuns în prezent la 11 donut shop-uri, dintre care patru proprii, iar celelalte operate în regim de franciză. Per total, 120 de angajaţi lucrează în cadrul grupului, care generează afaceri de 10 milioane de lei (în magazinele proprii, magazine în franciză, centru de producţie), iar planurile pentru anul acesta vizează o dublare a vânzărilor.

Fondatorii Donuteriei sunt Marius Muntean (CEO-ul afacerii în prezent) şi Andra Otavă (COO), foşti colegi la Facultatea de Construcţii din Cluj Napoca. După absolvire, Andra Otavă a lucrat timp de doi ani în domeniul Construcţiilor şi şi-a consolidat pregătirea în domeniu şi cu un master. Marius Muntean a lucrat pentru o perioadă scurtă şi a constatat destul de repede că doreşte să construiască o afacere, ”ceva al lui”. Primul pas în acest sens a fost identificarea unui program guvernamental de finanţare pentru SRL-D-uri, care ar fi putut să-i dea impulsul necesar debutului antreprenorial. Au aplicat pentru programul de finanţare, de două ori chiar,  prima încercare fiind una fără succes.

 

Proiectul a fost acceptat, dar s-au terminat fondurile

”Prima dată, în toamna 2012, proiectul a fost acceptat, dar s-au terminat fondurile, aşa că am fost nevoiţi să aşteptăm programul de anul următor. Până la 10.000 euro nerambursabili reprezenta o sumă mare pentru noi la acel moment”, a spus Marius Muntean.

În vara lui 2013 au reuşit să depună dosarul printre primii şi să semneze contractul de finanţare. Chiar şi aşa, au primit doar 30.000 de lei prin programul de finanţare. Planurile lor nu s-au concretizat din prima încercare nici în ceea ce priveşte alegerea locaţiei: şi-au dorit să deschidă prima Donuterie în Cluj-Napoca, oraşul în care au studiat, însă au fost nevoiţi să renunţe la această idee. Între timp, tatăl lui Muntean a găsit un spaţiu relativ central în Târgu Mureş, oraşul de domiciliu al familiei sale, şi, chiar dacă nu au fost încântaţi de idee, au hotărât să îşi pornească acolo afacerea.

 

Au început cu patru angajaţi

Investiţiile în prima unitate s-au amortizat în aproximativ 18 luni. Au început cu patru angajaţi, cei doi fondatori şi alte două angajate tinere, cu experienţă minimă. Ulterior, s-a alăturat afacerii şi Bogdan Muntean, fratele lui Marius, pe care antreprenorul îl descrie drept ”un nou om bun la toate-producţie, aprovizionare, delivery”. Apoi, tot prin Bogdan Muntean, care acum este chief franchise officer la Donuterie, l-au cunoscut pe Dan Olteanu, partenerul care le-a facilitat intrarea în Cluj Napoca.

Din aceşti patru oameni e format şi nucleul de asociaţi şi echipa de conducere cu care funcţionăm şi astăzi. Pe 5 iunie 2015 au reuşit să deschidă prima Donuterie din Cluj-Napoca. Anul 2015 s-a încheiat optimist, cu trei magazine deschise în Cluj-Napoca, iar pe unul dintre acestea l-au mutat anul următor în mall. Cele 11 unităţi sunt răspândite în Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Sibiu, Baia Mare, Ploieşti.

 

Vizează dublarea cifrei de afaceri

În prezent au semnate patru noi deschideri la început de 2017, iar atenţia principală este concentrată pe optimizarea costurilor, dezvoltarea produselor şi dezvoltarea reţelei de magazine. În ceea ce priveşte francizele, investiţiile în acestea pornesc de la 30.000 de euro şi poate ajunge la 50.000 euro, sumă care depinde de factori precum locaţia aleasă pentru magazin şi suprafaţa acestuia. Aceasta include asistare în alegerea locaţiei, amenajarea spaţiului sub brandul Donuterie, echipamente de producţie şi vânzare, training personal, suport marketing, suport operaţional, potrivit antreprenorilor.

Pentru anul în curs, Muntean şi Otavă şi-au propus să dubleze numărul de magazine din reţeaua naţională şi, implicit, să dubleze şi cifra de afaceri. Pe termen lung însă iau în calcul şi extinderea în afara ţării. Marius Muntean a spus că piaţa UE va fi la un moment dat o continuare naturală a ceea ce au început în România. Compania a primit deja câteva propuneri din diverse ţări europene, fiind în discuţii avansate pentru un parteneriat în Franţa.

Sursa: Business Magazin

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW