Retailerul german Lidl va inaugura un nou magazin la Cluj-Napoca, cu o suprafaţă de vânzare de circa 1.200 mp. La Cluj-Napoca nemţii au deja cinci magazine de tip discount, care se adaugă celor 210 unităţi de pe piaţa locală.

Magazinul din Cluj Napoca este amplasat pe strada Vaida Voevod Alexandru, nr. 59. Discounterul german Lidl a anunţat deja că va deschide în anul financiar 2017 (1 martie 2017 – 28 februarie 2018) zece magazine, menţinând astfel ritmul expansiunii din ultimii ani. Lidl a intrat pe piaţa locală oficial în 2011, când a preluat reţeaua Plus Discount, care număra atunci 107 unităţi. Apoi s-a extins de la zero, aproape dublând reţeaua. Mai mult, oficialii Lidl au anunţat planuri pentru 300 de unităţi în România.

Investiţia într-un magazin este de regulă de 2 milioane de euro, sumă ce include şi terenul. Nemţii preferă să cumpere terenurile pe care se aşază cu magazine, astfel că majoritatea reţelei este în proprietate. Mai există însă şi magazine închiriate pentru că aşa opera Plus Discount. Astfel, investiţiile totale ale nemţilor pe piaţa locală, în magazine noi, în depozite şi în preluarea Plus, sunt estimate la peste 500 mil. euro. Preluarea Plus Discount este estimată în piaţă la circa 200 de milioane de euro.

Compania merge atât în oraşele mari, cât şi în cele medii şi mici, chiar cu sub 20.000 de locuitori. Politica de discount a nemţilor le permite acestora să intre şi în oraşe mici, cu putere de cumpărare pe măsură. Aici ei se bat de cele mai multe ori cu jucătorii locali sau cu lanţurile de supermarketuri. Focusul pe preţ îi ajută însă pe aceştia să câştige teren, în special în zonele mai sărace ale ţării.

Lidl este al treilea cel mai mare retailer de pe piaţa locală, după Kaufland şi Carrefour

Lidl este al treilea cel mai mare retailer din România ca cifră de afaceri în 2015, după Kaufland şi Carrefour. În 2015 nemţii au avut afaceri de peste 1,1 mld. euro. Pentru anul trecut ei nu au anunţat încă cifrele, însă au spus că businessul a crescut.Lidl este unul dintre cei cinci re­taileri care au depăşit pragul de 200 de magazine în România, după Mega Image, Profi, Carrefour şi Penny Market.

Articole similare

Lasă un răspuns