-8.3 C
Cluj-Napoca
luni, februarie 10, 2025
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALBraşovenii de la Sergiana au făcut 45 mil. euro cu un business...

Braşovenii de la Sergiana au făcut 45 mil. euro cu un business integrat în industria alimentară

Grupul Sergiana din judeţul Braşov, cu activităţi în industria alimentară, a avut anul trecut vânzări totale de aproape 45 mil. euro. Pentru anul 2017 vânzările sunt bugetate să crească cu 10%.

Sergiana produce în sistem integrat prepa­ratele din carne, grupul deţinând propria fabrică de nutreţuri combinate, două ferme de creştere a animalelor, din care o fermă de 3.300 de scroafe în producţie, şi o fermă de 500 de vaci de carne rasa Black Angus, precum şi propriul aba­tor, care este principalul furnizor de materie primă pentru fabrica de preparate din carne din Poiana Mărului.

Fabrica de nutreţuri concentrate are o capa­citate de 25 de tone pe oră şi asigură în totalitate furajul necesar fermei. Mai mult, cerealele necesare pro­ducţiei de furaj sunt produse de o firmă din cadrul grupului, Dia Zar, care lucrează 1.600 de hectare de teren arabil.

”Toată materia primă  pentru fabrică, mai puţin carnea de pui, este furnizată de abatorul propriu. Porcul viu pentru sacrificare provine în exclusivitate de la ferma proprie, bovina de la ferma proprie şi din achiziţii de la ferme româneşti (…). În anul 2016 fabrica din Poiana Mărului a înregistrat o pro­ducţie de 6.400 de tone, iar capacitatea de procesare medie ajunge în jurul a 25 de tone pe zi”, a spus Tudor Neculoiu, direc­torul general al grupului Sergiana.

Grupul Sergiana este prezent cu produsele sale în peste 50 de magazine proprii, majoritatea localizate în judeţul Braşov, în lanţurile de magazine Kaufland, Auchan, Carrefour şi Billa, în HoReCa, prin 6 restaurante proprii, dar şi la export. Ponderea cea mai mare la export o au produsele fierte afumate, care se distribuie pe pieţele din Anglia, Franţa, Belgia, Italia, Spania, Danemarca, Cipru şi Luxemburg.

Scăderea TVA la alimente a avut un impact pozitiv asupra consumului de mezeluri, implicit asupra vânzărilor grupului Sergiana, conducând pe de o parte la orientarea clienţilor câtre produse premium, iar pe de altă parte, la o creştere în volum a vânzărilor, potrivit reprezentanţilor companiei.  Cu toate acestea, anul 2016 nu a fost unul lipsit de provocări pentru conducerea grupului Sergiana.

”Pe parcursul anului 2016, cea mai dificilă problemă a fost reprezentată de lipsa forţei de muncă calificate. De asemenea, mediul economic, măsurile fiscale, preţurile din Europa au fost factori instabili care au influenţat întreg mediul de afaceri din industrie şi nu numai”, a afirmat Neculoiu.

Piaţa de carne ajungea la 2,7 mld. euro în 2015

Sergiana Prodimpex, compania cu cea mai mare contribuţie la formarea cifrei de afaceri a grupului, cu activităţi în fabricarea produselor din carne, a fost înfiinţată în anul 1994 şi este deţinută de şase antreprenori români: Aurora şi Ana Maria Neculoiu, Diana Zahariea, precum şi George, Gheroghe şi Sergiu Căbăl. Valorea pieţei de carne ajungea la 2,7 mld. euro în 2015, cei mai mari jucători din acest sector fiind Smithfield, Agricola Grup, Unicarm, CrisTim, Transavia, dar şi alţii.

Sursa: Ziarul Financiar

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments