Compania braşoveană Visual Fan, care se ocupă de comercializarea diferitelor gadgeturi sub brandul Allview, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 310 mil. lei (circa 69 mil. euro), în creştere cu peste 10% faţă de anul anterior. Braşovenii au vândut anul trecut 1,5 milioane de echipamente (telefoane, tablete, etc).
”Nu există încă date pentru întreg anul 2016 privind vânzările de smartphone-uri. În perioada ianuarie-noiembrie 2016, pentru care există date, am avut o cotă de piaţă de 10% după numărul de unităţi livrate, faţă de 9% în anul anterior”, a spus Lucian Peticilă, CEO şi proprietar al Allview.
Brandul Allview se află într-o competiţie dură cu compania chineză Huawei pentru locul doi pe piaţa de smartphone-uri din Romania, cele două companii ocupând alternativ în ultimul an această poziţie după numărul de terminale vandute. Piaţa locală de smartphone-uri, estimată anul trecut la 4,2 milioane de unităţi, este dominată autoritar de Samsung.
„Piaţa de smartphone-uri a fost în creştere anul trecut şi a început pe creştere şi în 2017, iar dacă se va menţine întregul anul ar fi bine. Noi am vândut tablete anul trecut, dar foarte multe la export. În prima jumătate a anului 2016 cererea a fost bună şi pe piaţa internă, dar ulterior aceasta a scăzut şi am mers pe export, către operatori de telecom din regiune, din Europa Centrală şi de Est”, a spus proprietarul Allview.
10% din veniturile Allview au venit de la export
În 2016 pieţele externe au generat 10% din veniturile Allview. Anul acesta smartphone-urile vor reprezenta principala preocupare pentru Allview, însă o altă direcţie strategică o reprezintă şi dezvoltarea de software, compania implicandu-se în premieră şi într-o companie locală de software.
Sursa: Ziarul Financiar