Producătorul clujean Cosmetic Plant, controlat de familia de antreprenori Laszlo, a realizat anul trecut afaceri de peste 10,4 mil. lei (2,3 milioane de euro), în creștere cu 17% față de anul anterior. În ceea ce privește volumul produselor vândute, acesta s-a situat la aproximativ 1,2 milioane de unități.
”Creșterea businessului în 2016 a fost determinată de mai mulți factori. Printre aceștia se numără mărirea gamei sortimentale, creșterea notorietății brandului și lansarea livrărilor către lanțul de super și hipermarketuri Carrefour, în a doua jumătate a anului. De asemenea, creșterea gamei sortimentale Cosmetic Plant la majoritatea partenerilor a avut un efect benefic”, a declarat Susana Laszlo, director general al Cosmetic Plant.

Aceasta a subliniat, în plus, că majorarea businessului a fost impulsionată și de vânzările mari pentru produsele solare, odată cu lărgirea gamei cu produse bazate pe ulei de cocos BIO, acest lucru fiind facilitat și de condițiile meteorologice favorabile din lunile calde. Cosmetic Plant estimează pentru acest an o creștere a cifrei de afaceri cu cel puțin 10%, la aproximativ 2,5 mil. euro, cât și a numărului de produse vândute.
”Și în cazul shop-ului nostru online, în 2016 am realizat o creștere cu 16% a vânzărilor, româncele fiind tot mai interesate de achiziția de produse cosmetice online. Raportat la cele mai bine vândute produse, cremele antirid sunt cele mai cerute, cu 57,4% din totalul produselor destinate îngrijirii tenului”, a mai spus Susana Laszlo.
În ceea ce privește exporturile companiei, anul 2016 a adus noi parteneriate pentru Cosmetic Plant în țări precum Spania și Grecia, dar și lărgirea gamei sortimentale către magazinele partenere din Ungaria, unde clujenii dețin și o reprezentanță. În plus, de anul trecut produsele Cosmetic Plant sunt disponibile și pe alte două noi piețe, Franța și Cipru.
Prezenţi de 25 de ani pe piaţă
Businessul Cosmetic Plant a fost fondat acum circa 25 de ani de mama Susanei Laszlo, Ileana Mester, de profesie farmacist, cu o experienţă de peste 20 de ani în cosmetologie. În 2014 şi 2015 compania a investit 1,3 milioane de lei pentru retehnologizarea fabricii. Proiectele au fost co-finanţate de UE şi au dus la majorarea capacităţii de producţie cu 70%, ajungând la circa 2,5 milioane produse pe an.