web analytics
Sunteți aici

Agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca vrea anul acesta afaceri de 50 mil. euro

Agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca, una din cele mai mari de pe piaţa locală, a bugetat pentru acest an afaceri de aproximativ 50 de milioane de euro, mai mari cu 5% faţă de anul trecut. Eximtur a finalizat anul 2016 cu vânzări totale de 47 milioane de euro.

”Mizăm pe creşterea cererii pentru destinaţii interne, litoralul românesc, destinaţii balneare, dar şi pe vacanţele în Grecia, Spania şi cele exotice. Anul trecut cererea pentru Turcia a scăzut la noi cu 36%, în timp ce pentru Grecia şi Spania a crescut. În acest an oferta pentru Grecia s-a diversificat, avem un charter din Cluj-Napoca spre Salonic, ce acoperă toata zona staţiunilor din Halkidiki”, a spus Lucia Morariu, acţionar al agenţiei de turism Eximtur din Cluj-Napoca,

Morariu apreciază că voucherele de vacanţă promise de Guvern bugetarilor vor duce la creşterea consumul de vacanţe, ceea ce se va resimţi şi în businessul agenţiilor de turism. Fiecare bugetar ar putea primi în vară un voucher de vacanţă de 1.450 de lei, potrivit unui proiect.

Anul trecut, ce­rerea pentru litoralul românesc a crescut cu 40%, potrivit antreprenoarei clujene, în timp ce pentru va­canţele în staţiunile balneare a fost mai mare cu 250%. Eximtur mizează pe un mix de pachete, de la vacanţele în România la cele în destinaţii ca Grecia sau Spania, dar şi în destinaţii exotice precum Thailanda, Mexic, Maldive, Seychelles sau Republica Dominicană şi la vacanţele pe croaziere.

Anul trecut, piaţa locală a agenţiilor de turism a fost zdruncinată de insolvenţele Genius Travel şi Mareea Comtur, care au lăsat fără vacanţe câteva sute de turişti. Mai mult, Autoritatea Naţională de Turism a retras licenţele mai multor agenţii care nu au făcut dovada asigurărilor obligatorii.

Piaţa locală de turism este estimată la aproape 4 miliarde de lei

Pe lângă vacanţele vândute persoanelor fizice, peste jumătate din vânzările marilor agenţii de turism sunt generate de serviciile turistice oferite companiilor, de segmentul de business travel. Pe piaţa agenţiilor de turism, Eximtur concurează cu Touring Europabus (Dragoş Anastasiu), Christian Tour (familia Pandel), Paralela 45, dar şi agenţia de turism online Vola (controlată de Interactive Travel Polonia) sau Paravion (Happy Tour). În România, businessul total al agenţiilor de turism se ridică la aproape 4 miliarde de lei, potrivit ultimelor date disponibile.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW