Compania Universal, din localitatea Crişeni, judeţul Sălaj, controlată de antreprenorul Vasile Pădurean, a vândut anul trecut mezeluri de 12,5 mil. lei (2,8 mil. euro), în creştere cu 17% faţă de anul precedent.

Compania  produce 78 de tone de mezeluri pe lună, din care 90% sunt preparatele din carne tradi­ţio­nale arde­leneşti, iar restul repre­zintă pro­ducţia de mezeluri din carne de vâ­nat, respectiv din carne de mistreţ, că­pri­oară sau cerb, aceasta fiind cea mai tâ­nără linie de business a com­paniei, în­fiinţată anul trecut.

”Divizia de Gourmet (produse din carne de vânat – n. red.) am construit-o pentru că divizia de produse tradi­ţio­nale nu performa, în condiţiile în care marii competitori precum Caroli, Fox, Cris-Tim deja au cam închis cercul acolo cu produsele tradiţionale. Astfel, noi am decis sa înfiinţăm divizia de Gorumet, adică am căutat acea nişă din piaţă care nu există”, a spus Andrei Pădurean, manager operaţional al companiei Universal SA, fiul proprietarului.

Ambele categorii de produse ale companiei, tradiţionale ardeleneşti şi produsele din carne de vânat, se vând la nivel naţional în Auchan şi  Kaufland,  în Carrefour Cluj şi Oradea, dar şi prin comerţul trandiţional prin doi distribuitori şi o echipă de 10 agenţi de vânzări care acoperă Bucureştiul şi judeţele Satu Mare, Cluj, Bistriţa şi Sălaj, potrivit reprezentanţilor companiei.

Piaţa de carne din România era estimată la 3 miliarde de euro în 2015

În ceea ce priveşte planurile de dezvoltare, reprezentanţii companiei şi-au propus să-şi lărgească portofoliul de produse folosind şi carne de struţ şi bizon la fabricarea mezelurilor, să livreze pachete de cadouri, să iasă la export şi să ajungă în toate reţele de comerţ modern pana la sfârşitul anului. Valoarea pieţei de carne din România se apropia de 3 miliarde de euro în 2015, principalii jucători din acest sector fiind Agricola Grup, Unicarm sau Cris-Tim.

Articole similare

Lasă un răspuns