Compania Good People, producătorul mărcii de alimene bio Frufru, cu venituri de peste 5 milioane de euro anul trecut, plănuieşte extinderea în Cluj-Napoca. Bugetul de investiţii al companiei se ridică la 1,2 milioane de euro în acest an.
Printre planurile de dezvoltare ale Frufru pentru 2017 se află creşterea numărului punctelor de vânzare de la 250 (în magazine proprii, precum şi în reţele precum Mega Image, OMV, Inmedio) până la 300. În prezent sunt în curs de amenajare două magazine proprii Frufru în Capitală, în Piaţa Victoriei şi în Piaţa Amzei.
Alături de extinderea prin noi puncte de vânzare, în planurile companiei de anul acesta intră şi dezvoltarea unor parteneriate pentru vânzarea produselor Frufru la nivel naţional. Astfel, compania plănuieşte extinderea în oraşele Cluj-Napoca şi Constanţa, unde Frufru a început deja să testeze piaţa.
Alternativă la piaţa de junk-food
Businessul Frufru a fost fondat în urmă cu zece ani de Mihai Simiuc şi doi prieteni, ca alternativă la junk-food, pe o piaţă puţin educată în materie de mâncare sănătoasă la acel moment. Cinci ani mai târziu, afacerea ajunsese într-un punct în care avea nevoie de finanţare pentru a trece într-o nouă etapă de dezvoltare şi a se extinde, moment în care a intrat în companie şi Sergiu Neguţ, din postura de business angel, împreună cu un alt partener din Germania. Good People a lansat apoi modelul de fresh corner, un frigider cu produse amplasat iniţial în companii, apoi în magazine partenere.
Compania este deţinută în prezent de către Heubach Johann Gabriel, cu o participaţie de 39%, urmat de Dragoş Mihai Simiuc, cu 25%, Marius Gavril Zaharia, cu 16,8%, Mădălin Sergiu Neguţ, cu 11,2%, restul acţiunilor fiind împărţite de alţi trei investitori.
Sursa: Ziarul Financiar