Retailerul de mobilă suedez IKEA, care face peste 514 mil. lei (115 mil. euro) cu singurul magazin pe care îl are deocamdată în România, în Bucureşti, are în plan extinderea activităţii locale şi caută terenuri în Cluj-Napoca, Braşov şi Timişoara.
”România este ţara cu cel mai mare potenţial de dezvoltare din regiunea de sud-est a Europei şi facem noi paşi în procesul de expansiune în toată ţara, nu numai în Bucureşti. Plănuim să atingem un număr total de 9 magazine, cel mai mare număr de magazine din ţările din regiunea de sud-est, cu o investiţie totală de peste 500 mil. euro”, a spus Stefan Vanoverbeke, country retail manager al IKEA South-East Europe.
Cu un singur magazin, IKEA este unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă prezenţi pe plan local. Compania concurează cu afaceri româneşti precum Mobexpert, Casa Rusu şi Lem’s, într-o piaţă a retailului de mobilă care se îndreaptă către un miliard de euro. Cei mai importanţi nouă retaileri de mobilă au în prezent împreună peste 250 de magazine, cea mai extinsă reţea fiind Lem’s.
Vânzări de peste 115 mil. euro în România
IKEA a avut în anul financiar 2015 -2016 (1 septembrie 2015-31 august 2016) vânzări de 514 mil. lei ( fără TVA), adică peste 115 mil. euro, în creştere cu 21% faţă de perioada similară anterioară. Compania a vândut peste 17,3 mil. produse, cel mai căutat produs fiind mobilierul pentru sufragerie care s-a vândut în peste 80.000 de exemplare, urmat de mobilierul pentru bucătărie vândut în 5.500 de exemplare.