Retailerul german Kaufland deschide primul său magazin din Codlea, judeţul Braşov, un oraş de doar 20.000 de locuitori. Acesta este unul dintre cele mai mici oraşe în care compania a deschis magazine până acum, alături de Gherla.
Odată cu deschiderea noului magazin din Codlea, Kaufland ajunge la 112 unităţi în România. Noul hipermarket are o suprafaţă de vânzare de 2.400 metri pătraţi, în contextul în care în medie magazinele Kaufland au 3.600 mp. Cel mai mic magazin, cel din Gherla, măsoară 2.000 mp, iar cele mai mari, cele din Bucureşti, au 5.500 mp.
Kaufland este activ pe segmentul de hipermarketuri, însă cu politică de discount. Încă de la început nemţii s-au poziţionat pe acest segment, cu magazine mai mici decât ale concurenţei. Un hipermarket Cora, Carrefour sau Auchan ajunge şi la 11.000-13.000 mp.
Continuă expansiunea în oraşe de provincie
La început, Kaufland la fel ca şi concurenţii săi de pe formatul de hipermarket a mers către oraşele mari, de peste 100.000 de locuitori. Pentru că are însă un format mai mic, l-a putut adapta şi la alte oraşe de provincie, astfel că a ajuns şi în oraşe precum Gherla sau Codlea unde se bate cu discounteri, cu lanţuri de supermarketuri sau cu magazine locale.