Lanţul de florării Magnolia, deţinut de familia Molnar, estimează până la finalul anului o cifră de afaceri de 4,7 milioane euro şi venituri de aproape 500.000 de euro, doar pentru luna decembrie. În 2015, compania Comgaby Moln, care administrează businessul, a avut afaceri de 3,45 mil. euro.
”Pentru noi, anul 2016 a fost unul al confirmărilor. Ne bucurăm că în ultimele luni am reușit să ne extindem în orașe importante ale țării, să le fim cât mai aproape. Astfel, am început în Constanța, în București ne-am extins cu un depozit și cu o reprezentanță offline în centrul comercial ParkLake, iar la începutul anului am inaugurat magazinul din Oradea”, a spus Gabriel Molnar, fondator Magnolia.
Cluj-Napoca şi Bucureşti sunt orașele în care florăriile Magnolia au înregistrat cele mai mari vânzări în primele 11 luni ale acestui an. Pe listă mai sunt Brașov, Constanța, Târgu Mureș, Oradea și Baia Mare ca volum de vânzări totale. Magnolia are prezență offline în principalele orașe ale României, dar preia comenzi și prin platforma online.
Parteneriat cu OMV
Raportul între cele două medii este în favoarea vânzării clasice, în florărie, cu pondere de 70%. Totuși, raportat la anul anterior, compania a observat o creştere de 20% în offline şi de 60% în online. Pe lângă florăriile proprii, un important punct de vânzare în offline îl reprezintă parteneriatul cu stațiile OMV, de unde oricine poate comanda flori Magnolia pentru a fi trimise la orice adresă din țară.
Comerțul online a permis extinderea afacerii Magnolia chiar și dincolo de hotarele țării. Astfel cu doar câteva click-uri, românii pot trimite flori în întreaga lume, acestea fiind livrate în maximum 24 de ore. Românii plasează cele mai multe comenzi de livrare pentru Marea Britanie. Urmează Spania, Italia și Germania din Europa. Statele Unite ale Americii este altă destinație preferată, fiind pe locul al doilea în topul mondial. Pe harta Magnolia mai apar Dubai și Cambodgia, cu un număr considerabil de comenzi.
În competiţie cu FlorideLux şi Floria
Piaţa florilor este din ce în ce mai efervescentă în România, iar competiţia tot mai acerbă între principalii jucători, majoritatea fiind antreprenori români, cu prezenţă atât în online, cât şi cu reţele fizice. Spre exemplu, antreprenorii din Ardeal trebuie să facă faţă ofensivei FlorideLux, afacere cu o istorie de peste 13 ani în România şi formată în prezent din magazinul online, cu care a compania s-a lansat pe această piaţă, şi magazine deschise în regim de franciză în Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov.
Un alt jucător important de pe această piaţă este grupul Floria, fondat tot de un antreprenor român, Mugur Frunzetti, care a ales să vândă în 2013 către Zurich Broker. Compania operează florăria online Floria.ro, divizia corporate şi reţeaua de florării Floria în Stradă.