Retailerul suedez de mobilă şi decoraţiuni interioare IKEA, are în plan deschiderea unui magazin la Cluj, la aproape 10 ani de la intrarea pe piaţa locală. Suedezii, care au intrat în România în anul 2007 cu magazinul din zona Băneasa, din Capitală, caută terenuri pentru magazine în Timişoara, Braşov şi Cluj-Napoca. Magazinul IKEA de la Cluj nu va fi deschis mai devreme de 2020.
Un prim pas în planul de extindere va fi făcut la finalul lui în 2018, când IKEA va deschide al doilea magazin din Capitală, pe bulevardul Theodor Pallady, după o investiţie de 80 mil. euro. Magazinul suedezilor din zona Băneasa din Capitală, a înregistrat în anul financiar 2016 un avans de 21,5% al vânzărilor pe piaţa locală, cea mai mare creştere înregistrată la nivel global de către grupul suedez.
”Sunt trei oraşe pe care le examinăm, în care căutăm terenuri pentru magazine, şi anume în Timişoara, Braşov şi Cluj. Deocamdată suntem în faza de explorare. Sperăm să finalizăm proiectele până în 2021. Am ales aceste oraşe în funcţie de potenţialul pieţei, uitându-ne la numărul de locuitori şi la puterea de cumpărare a acestora”, a spus Ştefan Vanoverbeke, retail manager al IKEA pentru Europa de Sud-Est. El a menţionat că fiecare magazin din teritoriu va crea între 200 şi 250 de noi locuri de muncă.
Grupul suedez avea în august anul trecut 380 de magazine în 47 de ţări, iar planurile companiei sunt ca până în 2025 să mai deschidă 13 magazine în Europa, dintre care nouă în România. Ţinta de nouă magazine pentru piaţa locală nu este însă nouă, ea a fost anunţată în octombrie anul trecut de reprezentanţii IKEA România, astfel că la un an distanţă ei vorbesc din nou despre extindere pe piaţa locală, însă cel puţin pentru marile oraşe din afara Capitalei ea nu va veni mai devreme de 2020. Al doilea magazin IKEA din România va fi construit tot în Bucureşti, pe bulevardul Theodor Pallady, pe un teren cumpărat din 2015 de către grup şi unde IKEA va investi în total 80 de milioane de euro.
”România a avut cea mai bună creştere la nivel global, fiind o creştere record. Suntem foarte multumiţi de această evoluţie susţinută de creşterea economică a României. Anul trecut am avut 3,2 milioane de vizitatori în magazin şi 6,6 milioane de vizitatori pe site-ul IKEA din România”, a spus Ştefan Vanoverbeke.
Au vândut anul trecut peste 17,3 milioane de produse
Compania a vândut anul trecut peste 17,3 mil. produse, cel mai căutat produs fiind mobilierul pentru sufragerie care s-a vândut în peste 80.000 de exemplare, urmat de mobilierul pentru bucătărie vândut în 5.500 de exemplar. Vânzările zonei de food din magazinul IKEA s-au majorat cu 7% în anul financiar trecut, la 32,2 mil. lei.
IKEA România are un număr de 569 de angajaţi, iar în mai 2016 a mărit salariu minim brut la 2.000 lei. IKEA România a raportat afaceri de 514,6 mil. lei (115 mil. euro) în anul financiar trecut (septembrie 2015-31 august 2016), însă reprezentanţii companiei nu vorbesc despre profitul raportat în România. Principalii competitori ai IKEA sunt retailerii de mobilier străini Kika şi JYSK, precum şi retailerii români Mobexpert, Lemet, Casa Rusu, dar şi alţii.