Agenţia de turism Eximtur, cu sediul central în Cluj-Napoca, a realizat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri de 40,5 milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de perioada similară a anului precedent. Avansul a fost susţinut de creşterea numărului de turişti ai companiei cu 16,5%.
Eximtur deţine 28 de agenţii proprii si francizate, în 18 oraşe din România. Pentru anul 2016, compania estimează o cifră de vânzări de 47 milioane de euro. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: business travel şi organizare evenimente, leisure travel, incoming şi şcoala de turism.
Divizia de business travel a crescut cu peste 22%, reprezentând aproximativ 65% din totalul cifrei de vânzări a Eximtur, respectiv 28 milioane de euro. Eximtur Business şi-a mărit portofoliul de clienţi cu 20%, în primele nouă luni ale anului, iar cei existenţi au avut nevoie de mai multe servicii faţă de 2015. Topul serviciilor de business travel solicitate Eximtur Business în 2016 e condus de ticketing, cazări şi evenimente. Destinaţia cea mai cerută pentru organizarea de evenimente corporate a fost România, preţul mediu achitat de o companie fiind de 477 de lei/angajat/eveniment.
”Divizia de business travel este motorul companiei Eximtur şi în permanentă consolidare, prin atragerea de consultanţi noi în echipă, dar şi diversificare a serviciilor oferite clienţilor noştri”, a declarat Lucia Nora Morariu, preşedinte Eximtur. Divizia Eximtur Business este prezentă în patru centre urbane importante, la Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoaraşi Sibiu.
Per ansamblu, creşterea volumului de vânzări din primele nouă luni ale anului e dată de rezervările şi vânzările de bilete de avion mai mari cu 10% faţă de perioada similară din 2015, vânzările de servicii turistice interne (litoral), cu 30%, vânzările de servicii turistice interne (turism balnear, montan, pensiuni, Delta Dunării şi alte destinaţii din România), cu 112%, incoming/vânzări de servicii turistice în România pentru turiştii străini, cu 64%, cererea de cazări interne şi evenimente organizate pentru corporaţii, în creştere cu 46%.
România a fost vedeta sezonului 2016, cu creşteri de 44% faţă de anul 2015. Pachetul mediu plătit de clienţii Eximtur pentru litoral a fost de 707 lei/persoană, în timp ce pentru staţiunile balneare, montane şi Delta Dunării a fost de 685 de lei/persoană.
2016 – an bun pentru turismul românesc
”Rezultatele confirmă aşteptările ca 2016 să fie un an bun pentru turismul românesc. În acelaşi timp, investiţiile realizate în ultimii doi-trei ani în structurile de cazare, în centrele de divertisment, tratament şi cură balneară sau în centrele spa au atras un număr mare de turişti. În plus, unităţile hoteliere au investit mult în ultimii ani în dotări specifice organizării de conferinţe, ceea ce a sporit interesul companiilor pentru organizarea evenimentelor de tip corporate”, a spus Morariu.
Pachetele pentru Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, Italia, circuite, croaziere în fiordurile norvegiene, Insulele Canare-Madeira-Maroc sau America de Sud, precum şi vacanţele exotice au fost cele cele mai căutate, pe destinaţii externe, în 2016.