web analytics
Sunteți aici

O cultură de lavandă aduce vâzări de 20.000 de euro la hectar pentru o antreprenoare din Cluj

Clujeanca Gabriela Culda, care cultivă lavandă pe o suprafaţă de 1,5 hectare în satul Finişel, judeţul Cluj, spune că un hectar din aceasta cultură poate genera vânzări totale de circa 20.000 de euro, dacă producţia se vinde ca produs finit prelucrat.

Gabriela Culda vinde producţia sub formă de buchete, uleiuri sau apă de lavandă, săculeţe şi jucării la târgurile din ţară şi din străinătate.

”Se câştigă dintr-un hectar şi 20.000 de euro, depinde cum va­lorifici lavanda. Noi prelucrăm tot, nu vindem materie pri­mă, iar în fiecare an vâznările noastre au cresut cu 30%-50%. Noi permanent reinvestim ceea ce producem, astfel că în fiecare an ne-am extins cu câte o parcelă de 2.000-3.000 de metri. Nu am început cu 1,5 hectare din prima”, a spus Gabriela Culda, administratorul La­vanda Cluj, care deţine entitatea fiscală PFA Culda Gabriela.

Costul necesar cultivării unui hectar de lavandă se ridică la 2.000-3.000 de euro, la care se adaugă costurile necesare achizi­ţionării unui tractor şi a unui utilaj de recoltat, plus costurile aferente forţei de muncă, fiind necesari circa 3-4 angajaţi.

”Dintr-un hectar de lavandă se pot vinde 10.000 de buchete, daca omul se chinuie să le vândă, nu să aştepte să i le cumpere cineva. Înmulţit cu un preţ mediu de 6 lei pe buchet, rezultă vânzări totale de  60.000 lei numai din buchete, plus că dintr-un hectar de lavandă mai rămân două-trei sute de kilograme de plante, care nu se pot pune în buchete şi care se pot da la kilogram. Aşa am făcut eu în primul an, am distribuit în florării şi la toate evenimentele din ţară”, povesteşte clujeanca.

25% din producţie merge în Germania

Cele mai bine vândute produse în România sunt săculeţii şi obiectele decorative care coţin lavandă, potrivit antre­pre­noarei care vinde 5% din producţie prin propriul magazin online, 25% la un târg din Berlin, Germania şi restul la târgurile din ţară. În ceea ce priveşte planurile de viitor, Culda vrea să îşi deschidă propriul magazin într-unul din oraşele mari ale ţării, care reprezintă un pol de atracţie pentru turişti, aceştia fiind principalii clienţi.

”Nu prea merită să mai mergi la târguri printre chinezării. Mă gândesc să dezvolt site-ul şi să deschid un magazin al nostru în Sibiu, Braşov, Bucureşti sau Cluj, dar după ce fac o analiză serioasă a costurilor. Produsele noastre se adresează în primul rând turiştilor, iar dacă nu avem turişti, nu prea avem cui să vindem”, spune antreprenoarea.

Cultivarea altor plante nepermanente, un sector care include producţia de flori şi seminţe de flori, este o industrie care în 2015 valora 77 mil. lei şi care număra 176 de companii, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW