Lanţul de magazine cash&carry Selgros va deschide la finalul acestei luni un magazin de circa 4.000 mp la Alba Iulia, ajungând astfel la o reţea de 21 de unităţi pe piaţa locală. Compania a anunţat în primăvara acestui an că începe construcţia acestei unităţi în cartierul Ampoi 3 din Alba Iulia, care urmează a fi cea de-a doua inaugurare din 2016 după cea din Târgu-Mureş.
Ambele au suprafeţe de circa 4.000 mp, un format mai mic, faţă de 10.000 mp cât este suprafaţa medie a magazinelor standard ale reţelei. Deschiderea unui magazin Selgros pe format clasic costă până la 20 de milioane de euro, sumă ce include atât preţul terenului, cât şi construcţia efectivă a magazinului ce măsoară circa 10.000 mp. Pentru acest format Selgros nu a comunicat investiţia.
Compania a ajuns anul trecut la afaceri de 2,9 mld. lei (645 mil. euro), în creştere cu 3,5% faţă de anul anterior. Selgros a reluat expansiunea după aproape cinci ani de pauză. Compania a intrat pe piaţa locală în 2001 şi a fost una dintre cele mai prudente reţele în ceea ce priveşte expansiunea, având doar 20 de magazine în România după 16 ani de prezenţă. Reţeaua deţinută de grupul elveţian COOP a reluat expansiunea într-o perioadă în care consumul este pe trend ascendent.
Pe piaţa din România sunt active doar cele două reţele moderne de tip cash&carry, Metro Cash&Carry fiind prezent din 1996, iar Selgros din 2001. Formatul lansat de Selgros în acest an, cel de 4.000 mp este tot pe format cash&carry. Astfel, magazinul va fi destinat în continuare revânzătorilor (micilor comercianţi) şi jucătorilor din HoReCa, nu clientului final. Sortimentul de mărfuri alimentare va fi acelaşi cu cel dintr-un magazin clasic, iar domeniul articolelor nealimentare va fi mai restrâns.