web analytics
Sunteți aici

Heineken produce la Miercurea-Ciuc brandurile româneşti de cidru Livada Secretă şi Cidru Mândru

Heineken, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa de bere din Ro­mânia, a lansat brandurile româneşti de cidru Livada Secretă şi Cidru Mândru, realizate la fabrica din Miercurea-Ciuc a grupului, din mere produse local. Heineken mai are în portofoliu brandurile internaţionale Strongbow şi Old Mout.

Cidru Mândru este disponibil în două variante de gust, respectiv Cidru Mândru Mere şi Cidru Mândru cu Vişine, în timp ce Livada Secretă este disponibil în varianta clasică, de mere. Cele trei variante de cidru românesc au gusturi distincte, de la demidulce fructat la demisec. Cele două branduri sunt produse local şi urmează a fi lansate oficial pe piaţă în viitorul apropiat.

”Recent ne-am extins portofoliul cu două mărci de cidru românesc, fabricat 100% din mere româneşti, respectiv Cidru Mândru şi Livada Secretă. Cidru Mândru şi Livada Secretă sunt produse la fabrica noastră din Miercurea-Ciuc şi în curând vor fi disponibile în locaţiile din retailul tradiţional, Horeca şi retailul modern din întreaga ţară”, a spus Onno Rombouts, managing director Heineken România.

Piaţa locală de cidru a ajuns la 8-10 mil. lei şi a atras şi alţi jucători locali şi inter­naţionali. URBB (Tuborg) a pariat pe brandul Somersby, iar Ursus Breweries pe Kingswood din Cehia. În luptă au intrat şi producători locali precum Zarea cu brandul Dacic, antreprenorul Alan Clark cu brandul Clarks, iar ulterior Daniel Guzu cu ”Ana are”.

Grupul olandez Heineken, unul dintre cei mai mari producători de bere de la nivel mondial, are în România patru fabrici, respectiv la Miercurea-Ciuc (judeţul Harghita), Craiova (Dolj), Constanţa (Constanţa) şi Ungheni (Mureş). Decizia Heineken de a aduce noi branduri pe această piaţă vine în contextul în care vânzările de cidru, unul dintre cele mai efervescente segmente din industria băuturilor alcoolice, au ajuns anul trecut la peste 515.000 de litri, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Piaţa cidrului din România este estimată la 8-10 mil. lei

Anul 2015 a fost de altfel ”momentul zero” pentru această băutură care devine din ce în ce mai populară şi în România. La un preţ mediu de 15-17 lei pentru un litru de cidru, vânzările au ajuns anul trecut la 8-10 milioane de lei. Preţul unei sticle de cidru (0,33 litri) variază de la 2,7 lei în magazine şi depăşeşte chiar 10 lei în baruri şi restaurante în funcţie de brand.

Heineken a deschis piaţa cidrului din România acum circa un an când au adus local brandul Strongbow, produs în Bulgaria. Apoi ei s-a extins cu un al doilea brand, Old Mout. Totuşi, oficialii Heineken nu au comunicat niciodată până acum rezultatele din vânzări şi nici planurile de dezvoltare.

Piaţa cidrului continuă să crească în acest an, primele informaţii apărând chiar în cel mai recent raport al grupului olandez Heineken (Strongbow), care punctează faptul că în prima jumătate a anului în România, dar şi în Irlanda şi Cehia volumele de cidru vândute de Heineken s-au dublat faţă de perioada similară a anului trecut. În plus, în această vară, când vremea a ţinut cu jucătorii din industria băuturilor, consumul de cidru a continuat să crească.

Pe plan local, Heineken are în portofoliul branduri precum Heineken, Ciuc, Bucegi, Silva, Golden Brau, dar şi Gambrinus sau Amstel. Clasat pe poziţia a doua în industrie după cifra de afaceri, după Ursus Breweries Heineken, a raportat anul trecut un rulaj de 1,2 mld. lei, în creştere cu 11% faţă de anul precedent.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW