SaladBox, lanţul de restaurante dezvoltat de patru antreprenori clujeni, continuă expansiunea atât pe plan local, cât şi în străinătate, prin unităţi în ţări precum Algeria şi Statele Unite. Lanţul, format din unităţi deţinute de proprietarii brandului, dar şi de francizaţi, a deschis deja un restaurant în Algeria, acolo unde vrea încă două până la finalul anului.
”Dorim să încheiem anul 2016 cu locaţii deschise pe trei continente. Astfel după Europa şi Africa urmează America. Deşi este competitivă, piaţa americană este o piaţă de desfacere mare unde credem că şi noi avem şansa noastră. În momentul de faţă sunt semnate primele locaţii care vor fi deschise în Miami-Florida şi s-a finalizat perioada de training cu partenerul care va opera locaţiile respective”, a spus Dan Isai, CEO şi unul dintre fondatorii lanţului de restaurante SaladBox. Brandul de restaurante SaladBox a fost creat în urmă cu patru ani de Dan Isai, Radu Lupaş, Daniel Lar şi Vlad Lupaş.
SaladBox este al treilea lanţ de restaurante cu servire rapidă ca număr de locaţii în România, după McDonald’s şi KFC. În jur de 70% dintre locaţiile SaladBox sunt operate de francizaţi, potrivit celor mai recente date. Meniul SaladBox include salate, supe-cremă, dar şi fresh-uri şi limonade. Anul trecut, lanţul a înregistrat o cifră de afaceri totală de 14 milioane de euro, iar pentru acest an Dan Isai estima anterior un rulaj de 20-22 de milioane de euro.
Pe plan internaţional, fondatorii SaladBox vor să îşi consolideze activitatea din Ungaria, iar în următoarele trei luni urmează să mai deschidă cinci locaţii astfel încât să încheie anul cu zece unităţi. De asemenea, compania se uită şi spre vestul Europei.
”Vestul Europei este o piaţă interesantă, dar foarte competitivă, în acelaşi timp. De aceea, pentru a putea realiza o creştere rapidă, direcţia strategică de dezvoltare este cel puţin interesantă. Marea Britanie şi Scandinavia (Norvegia, Danemarca şi Suedia) sunt abordate printr-un joint-venture cu parteneri locali care contribuie atât cu capital, cât şi cu know-how. Accesarea locaţiilor premium se poate face doar prin partenerii locali care înţeleg piaţa şi potenţialul locaţiei respective“, a explicat Dan Isai.
În ceea ce priveşte piaţa internă, în următoarele 2-3 luni SaladBox va deschide restaurante în cele mai noi malluri din Capitală, Park Lake şi Veranda. De asemenea, brandul îşi pregăteşte intrarea în oraşe noi aşa cum sunt Deva şi Piatra Neamţ, dar va deschide şi restaurante în oraşe unde este deja prezent, iar prima astfel de locaţie o să fie în centrul Braşovului în 3-4 săptămâni.
După SaladBox, proprietarii brandului pariază pe noi concepte de restaurante şi deschid chiar cafenele. Astfel, va fi inaugurată prima locaţie sub brandul Pep& Pepper în Băneasa Shopping Center, un restaurant în care mâncarea este gătită pe loc în faţa clienţilor.
”Studiem zi de zi piaţa din România şi încercăm să cunoaştem şi să înţelegem nevoile consumatorului cât mai bine. În acest context am descoperit noi oportunităţi de dezvoltare a unor concepte în România”, a spus CEO-ul SaladBox. De asemenea, alt concept ce va fi inaugurat în această toamnă este Narcoffee Roasters, iar primele cafenele sub acest brand vor fi deschise în Cluj. Ulterior, compania vrea să extindă brandul la nivel naţional şi internaţional.
”Ne propunem să punem bazele primului lanţ de cafenele naţional şi internaţional, bazat doar pe cafea de specialitate, adusă direct de pe plantaţiile fermierilor, fără intermediari, şi prăjită in-house. Inspiraţia şi ideea au pornit din pasiunea lui Marius Nica, membru al echipei noastre, multiplu campion în Latte Art (tehnică prin care rezultă anumite modele din combinaţia dintre spumă de lapte şi cafea – n.red.) şi Cup Tasting (concursuri prin care se identifică diferite specialităţi de cafea – n.red.)”, a spus antreprenorul clujean.
Sursa: Ziarul Financiar